کد خبر: 498399
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۲۹:۳۶
| |

اذعان کاخ سفید:

اهداف بایدن در اجرای برنامه واکسیناسیون محقق نمی‌شود

کاخ سفید تایید کرد، آمریکا نمی تواند هدف تعیین شده از سوی جو بایدن رئیس جمهوری را برای واکسینه کردن 70 درصد بزرگسالان دستکم با دوز اول واکسن کرونا تا روز 4 ژوییه (14 خرداد) محقق کند.

اهداف بایدن در اجرای برنامه واکسیناسیون محقق نمی‌شود
کد خبر: 498399
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۲۹:۳۶

اعتمادآنلاین| تارنمای روزنامه نیویورک پست نوشت: جفری زینِتس هماهنگ کننده واکنش دولت بایدن به کووید-19 با انتقاد از عقب بودن برنامه واکسیناسیون بزرگسالان 18 تا 26 ساله ها تا تاریخ تعیین شده گفت دولت باید اقدام بیشتری انجام دهد.

به گزارش ایرنا، وی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: ما فکر می کنیم برای واکسینه کردن 70 درصد از همه بزرگسالان هدف، با دستکم یک دوز از واکسن به چند هفته بیشتر نیاز خواهیم داشت.

به گفته این مقام دولت بایدن، دستکم 70 درصد بزرگسالان در رده های سنی 30 سال به بالا یک دوز واکسن را دریافت کرده اند و دولت در مسیر واکسینه کردن افراد 27 سال به بالا تا 4 ژوئیه است.

وی خاطرنشان کرد که کشورش زودتر از آنچه که پیش بینی شده بود به وضعیت عادی باز خواهد گشت.

جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز روز سه شنبه از عقب بودن برنامه کشورش برای واکسینه کردن 70 درصد این قشر از جامعه دفاع کرد و گفت دولت فکر نمی کند که اشتباهی رخ داده است.

وی گفت رئیس جمهور فکر می کند که باید اهداف جاه طلبانه ای را ترسیم کرد و هر اقدام ممکنی را برای تحقق آن بکار بست.

از ابتدای شیوع کرونا در آمریکا بیش از 34 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده اند و شمار کسانی که جان خود را از دست داده اند از مرز 617 هزار و 870 نفر گذشته است.

تاخیر در برنامه واکسیناسیون در این کشور در حالی است که آمریکا بیش از ظرفیت نیاز خود واکسن تهیه کرده است و بارها به دلیل احتکار واکسن مورد انتقاد قرار گرفته است. از همان ابتدای برنامه واکسیناسیون در آمریکا برخی رسانه های این کشور از نابرابری هایی در توزیع واکسن در این کشور خبر دادند که به ویژه جامعه رنگین پوستان در آمریکا را خشمگین کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها