کد خبر: 498495
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۳:۱۳:۵۵
| |

نماینده تهران:

رویکرد اقتصادی مهمترین اولویت دولت سیزدهم است

نماینده مردم تهران در مجلس مهمترین اولویت دولت سیزدهم را رویکرد اقتصادی برشمرد و گفت: تعیین فرمانده واحد برای تحول اقتصادی و پرهیز از چنددستگی باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی کشور قرار بگیرد.

رویکرد اقتصادی مهمترین اولویت دولت سیزدهم است
کد خبر: 498495
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۳:۱۳:۵۵

اعتمادآنلاین| «مالک شریعتی نیاسر» روز چهارشنبه و در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات 28 خرداد از یک سو مطالبه عمومی برای تغییر بود و ازسوی دیگر شاهد حضور مردم در انتخابات به رغم وجود کرونا، تحریم خارجی و توحش دشمنان برای ضربه به نظام بودیم.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران با اشاره به شوک‌های ارزی، بورسی، تحریمی و کرونایی که به کشور ضربه زد، افزود: تنها اعتماد راسخ و عمیق مردم به اصل نظام و رهبری و راه شهدا بود که توانست حضور حماسی مردم به ویژه در ایرانیان خارج از کشور را رقم بزند.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم حاضر در عرصه انتخابات همان تشییع کنندگان سردار حاج قاسم سلیمانی بودند، گفت: این نشانه پیام قاطع نارضایتی از وضع موجود همراه با مطالبه و امید به تغییر جدی است.

شریعتی ادامه داد: بخش عمده‌ای از کاهش بیش از 20 درصدی در میزان مشارکت مردم در انتخابات 1400 نسبت به سال 92، به دولت بازمی گردد. همچنان که سیاسی کاری، منفعت طلبی، جنگ قدرت و درگیری و انحلال در نخستین دوره شهر تهران سبب عدم اقبال مردم در حضور در انتخابات دوره دوم آن شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری علیرغم ادعاهای اولیه، همه سلیقه‌ها حضور داشتند، بیان کرد: مردم با حضور در انتخابات صداقت، توانمندی، تحول خواهی، فسادستیزی و جوان گرایی را برگزیدند.

شریعتی با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات درباره وظایف دولت آینده گفت: مهم ترین دستور کار دولت آینده، احیا و بازسازی بخشی از سرمایه اجتماعی آسیب خورده جمهوری اسلامی است. همچنین تغییر در معیشت مردم همراه با طراحی و اجرای برنامه‌های تحولی میان مدت و بلندمدت، تعیین تکلیف فوری رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم و تعیین فرمانده واحد برای تحول اقتصادی و پرهیز از چنددستگی در دستگاه‌های مهم اقتصادی کشور به نام چتر گسترده همکاری با همه ضروری است.

وی در ادامه عمل به وعده‌های اساسی، شایسته گزینی، جوان گرایی و فسادستیزی را برای تحقق تحول همه جانبه ضروری دانست و افزود: مجلس آماده همکاری و برادری است و ضمن دلسوزی، همکاری و همراهی، حتما شأن ریل گذاری و نظارتی خود را حفظ خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در عمل به فرموده های رهبر انقلاب، احدی از همکاران ما در مجلس شخصا داوطلب اخذ مناصب دولتی نبوده و کسی را نیز تحمیل نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها