محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مطالبه ما همکاری مشترک اقتصادی در مرزهای اطراف است / رویکرد دیپلماسی اقتصادی یکی از اولویت‌های مهم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دیپلماسی اقتصادی  یکی از اولویت های مهم ما است، آقای رئیس جمهور  منتخب اولین مطالبه ما همکاری مشترک اقتصادی در مرزهای اطراف است.

مطالبه ما همکاری مشترک اقتصادی در مرزهای اطراف است / رویکرد دیپلماسی اقتصادی یکی از اولویت‌های مهم است
کد خبر: 498520
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۳:۵۲:۳۳

اعتمادآنلاین| رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رویکرد دیپلماسی اقتصادی یکی از اولویت های مهم ما است، آقای رئیس جمهور منتخب اولین مطالبه ما همکاری مشترک اقتصادی در مرزهای اطراف است.

به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (2 تیر ماه)پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات 28 خردادماه اظهار داشت: این انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام و جمهوری اسلامی ایران افزودند و به حمد الله با انتخاب فردی اصلح زمام امور اجرایی کشور را برای دوره زمانی مشخص در اختیار ایشان قرار داده اند.

وی افزود: رویکرد دیپلماسی اقتصادی یکی از اولویت های مهم ما است، آقای رئیس جمهور منتخب اولین مطالبه ما همکاری مشترک اقتصادی در مرزهای اطراف است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز شرایط کشور در آغاز تحولات اساسی است، چشم امید همه مردم به اتفاقات مثبتی است که قرار است با استقرار دولت سیزدهم شروع شود، طبیعتا رئیس منتخب مسئولیت بسیار سنگینی در این خصوص دارد و انتظارات بسیار گسترده ای برای وی شکل گرفته است.

این نماینده مجلس گفت: برادر بزرگوارم، جناب سیدابراهیم رئیسی، آنچیزی که باعث شد مجلس انقلابی و ولایی پای کار بیاید و بی سابقه ترین اقدام خود را در حمایت از فردی اصلح همانند جنابعالی به کار بگیرد، هم تاکیدات مقام معظم رهبری برای حضور همه جانبه مردم در انتخابات و معرفی فرد اصلح از صاحب نفوذان، نمایندگان، تریبون داران بود و هم شرایط خاص کشور در حوزه اقتصادی می بینیم.

وی اظهار داشت: مردم عزیز و بزرگوار؛ در طول بازه زمانی عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم تقریبا به جرأت و صراحت می گویم شاخص اقتصادی باقی نمانده که دچار آسیب جدی نشود و امروز شرایط سختی بر کشور حاکم است، البته امکان برون رفت از این مسائل قطعا وجود دارد.

پورابراهیمی افزود: انتظار ما از رئیس جمهور منتخب این است که به واسطه شرایط امروز کشور هم برنامه محتوایی جامع و کامل که مورد تایید متخصصین است با اولویت مسائل اقتصادی ارائه کند و هم طبیعتا انتظار بر این است که کارآمدترین، توانمندترین و جهادی ترین نیروهای متخصص در حوزه های مختلف را به ویژه با اولویت مسائل اقتصادی به عنوان اعضای کابینه به مجلس معرفی کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: جناب آقای رئیس جمهور منتخب، ما تا 28 خرداد تکلیف مان حمایت از این جایگاه و حضور شما در عرصه انتخابات ریاست جمهوری بود، امروز با صراحت می گویم به دلیل شرایط، موقعیت کشور و لزوم حضور افراد توانمند و محتوای برنامه جامع؛ مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت ها و برنامه محتوایی ذره ای از منافع ملی کوتاه نمی آید و براساس همین رویکرد دولت آینده هم در کنار مجلس مسیری را دنبال خواهد کرد که به صلاح کشور باشد و برون رفت از این وضعیت و خروجی آن افزایش اعتمادی عمومی است که در طول این سال ها به عنوان سرمایه اجتماعی دچار آسیب جدی شد.

وی اظهار داشت: مسلما عملکرد قابل قبولی که دولت در آینده می تواند ایجاد کند جریان حضور مردم در انتخابات بعدی را تحت تاثیر خواهد داد.

پورابراهیمی گفت: آقای رئیس جمهور منتخب خواهش ما از شما این است، به جز افراد موثر و توانمند، رویکرد غیر سیاسی در انتخاب افراد مدنظر باشد. اگر ادبیات سیاسی بر جریان اقتصادی کشور حاکم شود طبیعتا حوزه اقتصادی کشور نمی تواند کارآمد باشد.

پورابراهیمی اظهار داشت: سه عنصر مسلم بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه اگر با هم دیگر هماهنگ نباشد تجربه تلخ دولت یازدهم و دوازدهم که در عرصه میدانی شاهد بودیم، اتفاق می افتاد. ثبات در حوزه اقتصادی اولین اولویت نظام جمهوری اسلامی است مسائل مربوط به بهبود در جهت رشد اقتصادی اقدامات بعدی ما خواهد بود موضوعاتی که ما در مجلس برای این ثبات در دستورکار قرار داده ایم اصلاح ساختار بودجه، اصلاح ساختار نظام مالیاتی، موضوع پایه مالیاتی جدید است مانند مالیات بر مجموع درآمد، مالیات بر عایدی سرمایه امروز در دستورکار است و انتظار ما از دولت منتخب این است که در اولین فرصت برنامه کاری با همراهی مجلس اقدامات انقلابی را در خصوص اصلاح ساختار نظام اقتصادی در دستور کار قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها