مدیران انرژی جهان: نفت 100 دلاری می‌شود

مدیران شرکت‌های بزرگ انرژی معتقدند در حالی که نوسان بازار بیشتر می‌شود ممکن است قیمت نفت به 100 دلار برای هر بشکه برسد.

مدیران انرژی جهان: نفت 100 دلاری می‌شود
کد خبر: 498522
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۳:۵۴:۰۲

اعتمادآنلاین| مدیران شرکت‌های عمده انرژی جهان روز سه‌شنبه (یکم تیرماه) اعلام کردند که قیمت شاخص‌های نفت می‌تواند به 100 دلار برای هر بشکه برسد و نوسان‌های قیمت هم به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و فرآیند انتقال انرژی افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، پاتریک پویان، مدیر عامل شرکت توتال انرژیز در مجمع اقتصادی قطر گفت: امکان رسیدن قیمت نفت به 100 دلار برای هر بشکه وجود دارد، اما در سال‌های آینده دوباره می‌توانیم شاهد افت‌ قیمت‌ها باشیم و دیگر به نوسان قیمت‌ها عادت کرده‌ایم.

قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه به بالاترین قیمت خود در بیش از دو سال اخیر - بیش از 75 دلار برای هر بشکه - رسید.

بن ون بوردن، مدیرعامل شرکت انگلیسی - هلندی شل در این رویداد تصریح کرد: به احتمال زیاد هم شاهد نفت 50 دلاری و هم نفت 100 دلاری خواهیم بود، البته درباره توالی آن نمی‌توانم نظری دهم.

درن وود، مدیرعامل شرکت اکسون موبیل هم اظهار کرد: فکر می‌کنم با خروج از همه‌گیری و فقدان سرمایه‌گذاری در صنعتمان و هم‌زمان با آغاز دوباره رشد اقتصادی، نبود توازن عرضه و تقاضا بیشتر شود.

وی اظهار کرد: سپس با گذشت زمان، عرضه افزایش می‌یابد و شاهد توازن دوباره آن خواهیم بود بنابراین هر دو مورد را خواهیم دید اما به احتمال زیاد قیمت‌ها در کوتاه‌مدت بالاتر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها