پیشنهاد مرکل و ماکرون برای برگزاری نشست اتحادیه اروپا با پوتین

فرانسه و آلمان خواهان برگزاری جلسه سران اتحادیه اروپا با روسیه هستند. پیشنهادی که یک هفته پس از نشست روسیه و آمریکا در ژنو ارائه می شود و برلین آن را "مثالی" برای برقراری روابط با این کشور می داند.

پیشنهاد مرکل و ماکرون برای برگزاری نشست اتحادیه اروپا با پوتین
کد خبر: 498727
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۰:۵۹:۱۸

اعتمادآنلاین| سفرای فرانسه و آلمان به همتایان خود در اتحادیه اروپا پیشنهاد کردند که در تلاش برای بهبود روابط با روسیه اجلاس اتحادیه اروپا با ولادیمیر پوتین را ترتیب دهند.


به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، یک دیپلمات اروپایی اظهار کرد: ما باید در مورد چگونگی خروج از این مارپیچ منفی بحث کنیم، اما باید متحد به جلو حرکت کنیم. برخی از کشورهای حوزه بالتیک که نگران روسیه هستند می توانند پیشنهاد آلمان و فرانسه را رد کنند.


این جلسه سران که اولین جلسه پس از الحاق کریمه توسط روسیه در سال 2014 خواهد بود، در ادامه دیدار رئیس جمهوران آمریکا و روسیه در ژنو قرار می گیرد که توسط صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعات مشترک با وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن در برلین مورد استقبال قرار گرفت.


آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به خبرنگاران اعلام کرد : ما [آلمان و ایالات متحده]، به اعتقاد من، مبنایی را یافته ایم که ما را متحد می کند تا علاوه بر نشان دادن چالش های ژئوپلیتیکی در جهان، اقدامات مشترک را نیز هماهنگ کنیم. ما با توجه به مکالمه‌ای که بین رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور روسیه صورت گرفت، این تبادلات را ادامه خواهیم داد. من از این که این گفتگو انجام شده است، استقبال می‌کنم.


وی افزود : علی رغم همه تناقضات موجود در جهان، ما باید به طور دائمی راه‌های گفتگو را حفظ کنیم، مواضع و منافع خود را به وضوح بیان کنیم و سپس ببینیم که راه حل چیست.


پیشنهاد دیپلمات‌های فرانسوی و آلمانی که یک روز قبل از نشست سران اتحادیه اروپا بیان شد، برخی اعضای اتحادیه اروپا را متحیر کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها