سلیمی نمین:

رییسی موضع اصولی درباره تعاملات منطقه‌ای اتخاذ کرد

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: رییسی در ارتباط با روابط منطقه‌ای بسیار هوشمندانه صحبت کرد و راه را برای روابط با کشورهایی مانند عربستان باز کرد و در مجموع مواضع اصولی درباره تعاملات منطقه‌ای اتخاذ کرد.

رییسی موضع اصولی درباره تعاملات منطقه‌ای اتخاذ کرد
کد خبر: 498834
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۴:۴۹:۱۱

اعتمادآنلاین| عباس سلیمی نمین در خصوص سمت و سوی سیاستهای دولت‌ آیند اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی در نخستین نشست خبری خود در حوزه سیاست خارجی بسیار پخته ظاهر شد. او برجام را هم تایید کرد و شروط بازگشت ایران به تعهدات را به دقت برشمرد.

به گزارش ایرنا، این فعال سیاسی اضافه کرد: رییسی در ارتباط با روابط منطقه‌ای بسیار هوشمندانه صحبت کرد و راه را برای روابط با کشورهایی مانند عربستان باز کرد. وی حتی راه را برای پیوندهای منطقه‌ای باز کرد تا کشورها در آینده به صهیونیست‌ها نروند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت از طریق تعاملات منطقه‌ای برقرار می‌شود، گفت: رییسی راه را برای این موضوع باز کرد و درباره یمن هم موضع بسیار اصولی اتخاذ کرد که این کشور باید توسط خود یمنی‌ها اداره شود.وی هم تجاوز به این کشور را محکوم کرد و خط بطلانی به این تصور که می‌توانند یک ملت را سرکوب کنند، کشید.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران یادآور شد: عده‌ای تصور می‌کردند رییسی حرف‌ها و شعارهای عوام فریبانه بزند اما وی در نخستین نشست خبری به هیچ عنوان سخنانی که عده‌ای از آن خوششان بیاید، مطرح نکرد.

وی ادامه داد: همانطور که رییسی در مبارزات انتخاباتی خود به این شیوه‌ها توسل نجست و وعده‌ای برای پرداخت‌های خاص نداد، اینجا هم همانگونه ظاهر شد و سخنان قبل از انتخابات وی با پس از انتخابات او خیلی تفاوت نکرد.

سلیمی نمین خاطرنشان کرد: آنچه که رییسی در مناظره‌ها مطرح کرد، وعده‌های غیرقابل تحقق نبود.وی حرف‌هایی زد که نشان می‌دهد در حد توان خود می‌تواند آن کارها را انجام دهد .

وی با اشاره به سوابق رییسی در مبارزه با فساد در دستگاه قضا گفت: وی ثابت کرده این است که در مسیر سالم سازی کشور همه توان خود را به کار می‌گیرد این امیدواری ایجاد شده که وی می تواند جلو رانت خواری و فساد را بگیرد و با این پدیده ها برخورد کند.

مدیر مسوول سابق کیهان هوایی تاکید کرد: فردی که در قوه قضاییه اینگونه با مفاسد برخورد می‌کند،در قوه مجریه قدرت بیشتری خواهد داشت تا از همان ابتدا جلو تضییع حقوق مردم را بگیرد.

وی درباره انتخاب وزرا و کابینه رییسی گفت: وی به نوعی محترمانه سخنانی که درباره اعضای کابینه گفته شده را تکذیب کرد که شایعه انتخاب یک سری از افراد آنطور که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، نیست و تاکید کرد که سعی می‌کند تا از شخصیت‌های توانمند در کابینه خود استفاده کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها