کد خبر: 498902
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۰۸:۲۲:۰۰
| |

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم:

دانشجویان نو ورودی 1400 در ترم اول مجازی آموزش می‌بینند

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ممکن است شرایط پاندمی کرونا و واکسیناسیون دانشجویان تا مهر تغییر یابد، اما بر اساس اطلاعات کنونی که در دست داریم، باید گفت که به احتمال زیاد دانشجویان نو ورودی 1400 در ترم اول مجازی آموزش می‌بینند

دانشجویان نو ورودی 1400 در ترم اول مجازی آموزش می‌بینند
کد خبر: 498902
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره استفاده مجدد از آموزش‌های مجازی در زمان حضوری شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: برنامه وزارت علوم این است که در صورت حضوری شدن دانشگاه‌ها حتما از آموزش‌های مجازی استفاده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: با توجه به کسب تجربه پرهزینه آموزش عالی از کلاس‌های مجازی، حتی اگر به شرایط کاملا سفید بازگردیم و هیچ تهدیدی در خصوص ویروس کرونا وجود نداشته باشد، مجدد آموزش‌های آنلاین را استفاده خواهیم کرد و این کار در دستورالعمل وزارت علوم حتما نوشته می‌شود.

خاکی صدیق تصریح کرد: اولویت ما آموزش حضوری و ترکیبی است، به این معنا که حتما باید آموزش الکترونیکی جزو برنامه‌های اصلی دانشگاه‌های کشور قرار بگیرد و از پتانسیل‌های آن استفاده شود و در یک نظام نامه تصویب شده اصول این کار تدوین شده و به دانشگاه‌ها ارسال کرده ایم.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در نظام نامه آموزش الکترونیکی دانشگاه‌های کشور را بر اساس رتبه بندی تقسیم بندی کرده ایم. دانشگاه‌های رتبه 1 تا 20 و 21 تا 50 که 50 دانشگاه اول کشور هستند که بر اساس رتبه بندی 1400 اختیاراتی را به دانشگاه‌ها در میزان استفاده از آموزش الکترونیکی خواهیم داد، یعنی همه دانشگاه‌ها می‌توانند استفاده کنند، اما میزان و کاربرد استفاده از آن‌ها در آموزش بستگی به جایگاه دانشگاه در سطح کشور دارد.

خاکی صدیق با بیان اینکه در حال انجام رتبه بندی به صورت جداگانه برای هر کدام از دانشگاه‌های کشور هستیم، تاکید کرد: این موضوع تعیین می‌کند که هر دانشگاه برای استفاده از آموزش مجازی تا چه اندازه سرمایه گذاری کرده است و تا چه میزان توانسته نظر مخاطبان خود را جلب کند؛ چرا که وزارت علوم در این زمینه از دانشگاه‌ها نظر سنجی کرده و به این ترتیب بعد از گذشت یک سال از آموزش‌های آنلاین دانشجویان و استادان دانشگاه‌های برتر از کلاس‌های مجازی با درصد‌های متفاوت اظهار رضایت کرده اند.

نارضایتی برخی دانشجویان در استفاده از کلاس‌های مجازی


او گفت: برخی از دانشجویان هم به شدت در استفاده از کلاس‌های مجازی معترض هستند و فکر می‌کنند که امکانات کافی در اختیارشان قرار نگرفته است که این موضوع قطعا در ارزیابی دانشگاه‌ها خود را نشان می‌دهد تا آن‌ها میزان استفاده از آموزش‌های آنلاین را دریابند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای حضور در دانشگاه‌ها در اولویت ما هستند و همچنین دانشجویان کارشناسی که در سال‌های اخیر هستند باید نسبت به سایر دانشجویان کارشناسی به صورت حضوری آموزش ببینند.

او با بیان اینکه دانشجویان کارشناسی که برای گذراندن دروس عملی نیاز به حضور در دانشگاه دارند، باید به دانشگاه بیایند، تاکید کرد: ممکن است شرایط پاندمی کرونا و واکسیناسیون دانشجویان تا مهر تغییر یابد، اما بر اساس اطلاعات کنونی که در دست داریم، باید گفت که به احتمال زیاد دانشجویان نو ورودی 1400 در ترم اول مجازی آموزش می‌بینند و شاید نتوانند به صورت حضوری در دانشگاه حاضر شوند و به این ترتیب وزارت علوم از ترم دوم 1400 برای حضور آن‌ها در دانشگاه تصمیم گیری خواهد کرد.

خاکی صدیق بیان کرد: اگر شرایط کشور از نظر ویروس کرونا بهبود یابد و به تولید انبوه واکسن کرونا دست پیدا کنیم حتما دانشجویان ورودی 1400 را به صورت حضوری آموزش خواهیم داد. همچنین باید تلاش کنیم که در ترم آتی امتحانات پایان ترم را حضوری برگزار کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها