آمادگی بحرین برای همکاری با قطر در زمینه حریم هوایی

در راستای تلاش برای نزدیک شدن روابط میان بحرین و قطر، سخنگوی دولت منامه اعلام کرد، کشورش آماده همکاری با قطر برای کنترل بر حریم هوایی است.

آمادگی بحرین برای همکاری با قطر در زمینه حریم هوایی
کد خبر: 498971
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۱۱:۳۷:۱۳

اعتمادآنلاین| بحرین که اعلام کرده بنابر توافق با قطر، مدیریت حریم هوایی را برعهده دارد، در کنار سه کشور مصر، امارات و عربستان روابط سیاسی، تجاری و حمل و نقل با دوحه را در سال 2017 قطع کرد.

به گزارش ایسنا، با وجودی که این کشورها در ماه ژانویه توافق کردند، روابط خود را با قطر از سر بگیرند اما پیشرفت روشنی در روابط بحرین و قطر دیده نمی‌شود.

دو منبع مطلع از مذاکرات خصوصی گفتند، اعضای شرکت هواپیمایی وابسته به سازمان ملل اخیرا از تلاش های قطر برای دستیابی به حاکمیت حریم هوایی خود حمایت کردند.

یکی از این دو منبع گفت، اعضای شورای سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) اعلام کردند، قطر، بحرین و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس باید اقدامات فنی برای ایجاد منطقه اطلاعات پرواز در دوحه را جستجو کرده و بر سر آن توافق کنند.

سخنگوی دولت بحرین گفت، شورای ایکائو علاوه بر کشورهای مربوطه در منطقه، از بحرین و قطر خواست، براساس پیشنهاد قطر برای اصلاح تدابیر فعلی پیرامون حریم هوایی همکاری بیشتری باهم داشته باشند.

وی افزود، بحرین به روند بررسی اقدامات مناسب تحت نظارت رئیس ایکائو متعهد است و برای یافتن راه حل توافق شده با دفتر رئیس ایکائو و کشورهای همسایه از جمله قطر همکاری نزدیک خواهد داشت.

سخنگوی ایکائو گفت، تا زمانی که تصمیم مشخص شده از سوی شورا نهایی نشود، نمی‌تواند جزئیات بیشتری درباره آن ارائه دهد.

ایکائو نمی‌تواند قوانینی را به کشورها تحمیل کند اما هیئت‌های کشورهای عضو این سازمان استانداردهای سازمان هواپیمایی و بین المللی را تصویب و آن را تقریبا در همه موارد اجرایی می‌کنند.

وزارت خارجه بحرین اخیرا اعلام کرد، قطر هنوز به درخواست‌ها برای برگزاری مذاکرات دوجانبه جهت حل و فصل مسائل موجود میان دو کشور پاسخ نداده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها