افزایش نگرانی‌ها درباره تئوری توطئه بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که تئوری توطئه مبنی بر بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید در ماه اوت باعث نگرانی شده است.

افزایش نگرانی‌ها درباره تئوری توطئه بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید
کد خبر: 498987
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۱۲:۰۵:۴۷

اعتمادآنلاین| پایگاه خبری پولیتیکو نوشت: یک مقام عالی وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) روز چهارشنبه در جلسه غیر علنی توجیهی به اعضای کنگره گفت که تئوری توطئه مبنی بر اینکه دونالد ترامپ در ماه اوت به عنوان رئیس جمهور به کاخ سفید برمی گردد نگرانی‌های خاصی را ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، براساس این گزارش، جان کوهن، مقام ارشد مبارزه با تروریسم این وزارتخانه، در این جلسه توجیهی که فقط برای اعضا بود، در برابر کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان صحبت کرد.

الیسا اسلوتکین، نماینده دموکرات و یکی از اعضای کمیته در این جلسه توجیهی از کوهن در مورد چگونگی ردیابی این اطلاعات توسط وزارت امنیت داخلی و گسترش نظریه‌های غلط توطئه و همچنین اینکه چگونه چنین نظریه‌هایی می‌تواند موجب خشونت شوند، از کوهن سوال کرد.

وی صریحاً به تئوری توطئه مبنی بر بازگشت ترامپ در ماه اوت و احتمالاً در نتیجه کودتای نظامی اشاره کرد؛ نظریه‌ای که رسانه‌های جریان اصلی آمریکا ادعا کردند ترامپ در محافل خصوصی خود از آن سخن گفته است.

کوهن تأکید کرد که این بخش در حال بررسی گروه‌های گفتگوی اینترنتی در مورد این موضوع در میان جوامعی است که توسط دولت آمریکا افراطی نامیده می‌شوند. به گفته او، این اقدام باعث اضطراب در بین مقامات اداری می‌شود، زیرا این روایت از تقلب در انتخابات تغذیه می‌کند که ممکن است واکنش شدید برخی از افراط گرایان را برانگیزد.

پولیتیکو خاطرنشان کرد که در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی از بازگشت ترامپ به ریاست جمهوری منتشر شده است. بیشتر این گزارش‌ها توسط تئوری پردازان توطئه مانند مایکل لیندل، تاجر معروف، اشاعه یافته و از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نگرانی‌ها درباره مشروعیت آراء، تاثیر پذیرفته است. در اوایل هفته جاری، لیندل ادعا کرد که این اوست که رئیس جمهور پیشین را وادار کرده به این ادعا‌ها ایمان پیدا کند.

پیشتر، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق در دولت دونالد ترامپ، در کنفرانس کیواِنان (QAnon) در دالاس تگزاس، اعلام کرد که کودتایی همانند میانمار که در آن ارتش، دولت منتخب دموکراتیک را سرنگون کرد، باید در آمریکا رخ دهد.

گفته می‌شود طرفداران کیواِنان در آمریکا خواستار تکرار کودتای مرگبار ارتش هستند؛ همانند کودتای میانمار که بر اساس ادعا‌های اثبات نشده تقلب در رای گیری، دولت منتخب این کشور را در 1 فوریه سرنگون کرد.

کیواِنان، یک تئوری توطئه راست تندرو است که بیان می‌دارد توطئه‌ای پنهان از سوی آنچه «دولت پنهان در آمریکا» ادعا می‌شود، در این کشور در جریان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها