کد خبر: 499192
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۰۹:۵۲:۴۵
| |

همدردی هنرمندان با ضایعه دردناک فوت دو خبرنگار؛

شرم بر خاکی که شما را در آغوش گرفت

از اهالی رسانه و همکاران دو خبرنگار فوت شده گرفته تا کاربران ناشناخته و همچنین مدیران و مسوولان عالی‌رتبه کشور با خانواده‌های داغداران و همین‌طور اصحاب رسانه همدردی کردند. در همین راستا تعدادی از هنرمندان هم با ابراز تاسف و بیان تسلیت از درگذشت ناگهانی این دو جوان در این سوگ سهمگین شریک شدند.

شرم بر خاکی که شما را در آغوش گرفت
کد خبر: 499192
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۰۹:۵۲:۴۵

اعتمادآنلاین| دو جوان خلاق و با استعداد با سیمای شاداب و پر از نشاط و سرزندگی با برق امید در چشمان‌شان صبح در ماموریتی به قصد تهیه گزارش از خانه خارج می‌شوند اما به عصر نشده پیکر بی‌جان آنها لابه‌لای جاده‌ها و کوه‌های شهرستانی دور (شهرستان نقده) از داخل اتوبوسی بیرون کشیده می‌شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، آخر مگر می‌شود؟ به همین سادگی؟ عصر چهارشنبه گذشته برای خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کشور روزسیاهی بود.

فوت نابهنگام دو خبرنگار جوان حوزه اجتماعی (محیط‌زیست) آن‌قدر تلخ و تکان‌دهنده بود که حتی تا لحظاتی غیرقابل باور و تکذیب‌شدنی به نظر می‌رسید اما ماجرا کاملا واقعی بود و داستان از آنجایی آغاز شد که تعدادی از اهالی رسانه در جریان برگزاری تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی ستاد احیای دریاچه ارومیه راهی ارومیه می‌شوند؛ گروه اعزامی پس از بازدید تونل زاب در شهرستان پیرانشهر ساعت 6 بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند در همین ساعات اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه واژگون می‌شود و در این سانحه دو خبرنگار حرفه‌ای حوزه محیط‌‌زیست (ریحانه یاسینی) از ایرنا و (مهشاد کریمی) از ایسنا بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهند. اتفاقی تلخ که در نوع خود شوکه‌کننده بود.

اما سویه دیگر ماجرا ابعاد روانی و ناشکیبایی کسانی بود که در مواجهه با این خبر هولناک قرار می‌گرفتند و آرامش‌شان سلب شده بود. از همان دقایق ابتدایی وقوع حادثه، فضای مجازی پر شد از مطالب و عکس‌های دردناک و متاثر‌کننده از این دو جوان که سوزاننده جان و روح آدمی بود.

از اهالی رسانه و همکاران این دو خبرنگار گرفته تا کاربران ناشناخته و همچنین مدیران و مسوولان عالیرتبه کشور با خانواده‌های داغداران و همین‌طور اصحاب رسانه همدردی کردند. در همین راستا تعدادی از هنرمندان هم با ابراز تاسف و بیان تسلیت از درگذشت ناگهانی این دو جوان در این سوگ سهمگین شریک شدند.

هدیه تهرانی، فاطمه معتمدآریا، بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پریناز ایزدیار، سعید روستایی، هانیه توسلی، محمدحسین مهدویان، محسن کیایی، نازنین بیاتی، سارا بهرامی، غزل شاکری، هنگامه قاضیانی، نوید محمدزاده، جواد عزتی، منیژه حکمت، رسول صدرعاملی، پدرام شریفی، شبنم مقدمی و احسان علیخانی از جمله این هنرمندان بودند.

بهرام رادان در استوری حساب شخصی اینستاگرام خود در کنار عکس مهشاد کریمی و ریحان یاسینی نوشت: «شرم بر خاکی که شما را در آغوش گرفت».

حسن فتحی، کارگردان با بیان تسلیت به جامعه خبرنگاران و دوستداران محیط زیست، با انتشار عکس‌هایی از این دو جوان نوشت: «تسلیت به خانواده‌های داغدار ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران محیط‌زیست که در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده، جان عزیزشان را از دست دادند.»اما رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون در مطلبی با اشاره به توییت خبرنگار ایرنا درباره مرگ، به انتقاد از جاده‌های ناامن که در این سال‌ها جان نخبگان، اندیشمندان و شهروندان کشورمان را گرفته، پرداخت و نوشت: «تسلیت... تسلیت به جامعه خبرنگاران تسلیت به دوستداران محیط‌زیست. تسلیت به خانواده‌های داغدار، 2 فوتی و 21 مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده.

مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی. مصدومین تیم خبرنگاران حوزه محیط‌زیست هستند که از طرف سازمان محیط‌زیست برای تهیه گزارش اعزام شده بودند.»


کیانیان همچنین با اشاره به اینکه «رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، علت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده در ادامه آورده: «به همین سادگی! جاده‌های نا امن، اتوبوس‌های فرسوده چی؟؟ چند بار تا به حال نخبگان ما به همین سادگی به کام مرگ رفته‌اند؟»

رامبد جوان، مجری برنامه «خندوانه» هم در پیامی که حاوی دو عکس این دو خبرنگار بود، نوشت: «این‌بار ته دره پایانی تلخ بود برای گروهی از خبرنگارانی که قرار بود روایتگر پیشرفت پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه باشند. این عصر تلخ همه ما را در سوگ ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی دو خبرنگار جوان خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا نشاند. برای من و همکارانم در خندوانه که در همه این سال‌ها سعی کردیم به حد توان‌مان در کنار کسانی باشیم که برای حفظ محیط‌زیست از جان‌شان مایه می‌گذارند، امشب شبی تلخ رقم خورد. بیایید باهم دعا کنیم برای صبر و آرامش خانواده‌های این دو و سلامتی دیگر عزیزان آسیب‌دیده در این سانحه.»


فرزاد حسنی، مجری هم با انتشار عکس‌هایی مشترک با ریحانه یاسینی، خبرنگار محیط‌زیست ایرنا، در توضیح آن آورد: «بانو «ریحانه یاسینی» با تو «اکسیر»، اکسیر شد؛ قلم شیرینت و قلب مهربانت.» او همچنین در مطلبی دیگر آورده است: ریحانه یاسینی یکی از مهم‌ترین و عزیزترین همکارانم بود. از بغض خفقان گرفته‌ام.»


احسان علیخانی هم با استفاده از هشتگ‌های خبرنگار، واژگونی اتوبوس و حادثه تلخ، نوشت: «اتفاق دردناکی برای جامعه خبرنگاران رخ داده و متاسفانه عزیزانی را از دست دادیم و تعدادی مصدوم شدند، برای آرامش خانواده‌ها دعا کنیم.»

هادی حیدری - کارتونیست - هم با انتشار عکس‌هایی از دو خبرنگار جوان از دست رفته در حادثه واژگونی اتوبوس، عنوان «تلخی بی‌پایان» را برای مطلب خود در فضای مجازی انتخاب کرده است.

او با اعلام این خبر، در پایان به خانواده‌های داغدار این عزیزان و همچنین جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت گفت.رضا درمیشان کارگردان سینما هم بازنشر توییتی از ریحانه یاسینی، خبرنگار محیط‌زیست ایرنا را برای واکنش به این اتفاق تلخ انتخاب کرد. یاسینی در توییت خود گفته بود: «ما همه مون می‌میریم، مسوولان تنها کار عملی‌شون اعلام کردن خبر ماست.»

کانون کارگردانان سینمای ایران اما درگذشت این دو خبرنگار را به جامعه مطبوعات تسلیت گفت و در پیامی مجزا نوشت: «آب، باد، خاک، وطن تشنه بارانی است که نمی‌بارد.

جنگل‌های بلوط در آتش قهر آسمان می‌سوزند و دخترکان معصوم خبرنگار، مهشاد و ریحانه دل نگران حیات و طبیعت ایران جان‌شان را فدا می‌کنند تا حرفه خبرنگار از بار شرافت خود سربلند باشد. کانون کارگردانان سینمای ایران همچون کوه‌ها و دشت‌ها و بیابان‌ها و رودها و تالاب‌ها، در غم از دست دادن‌شان کنار خانواده و همکاران‌شان به سوگ می‌نشیند.»


همچنین ابراهیم حاتمی کیا و فرزاد حسنی از هنرمندانی بودند که در مراسم تشییع پیکر این دو خبرنگار در بهشت زهرا حاضر شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها