کد خبر: 499227
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۱۰:۴۲:۳۵
| |

ضرورت انتخاب ریاست دستگاه قضا از بین معاونان با سابقه این قوه

نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضاییه با اشاره به اهمیت انتخاب ریاست جدید قوه قضاییه گفت: پس از رفتن حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان رئیس جمهوری منتخب ملت، یکی از مسائل مهم قوه قضاییه در شرایط کنونی تعیین جانشین وی است که ضرورت دارد از بین معاونان با سابقه این قوه انتخاب شود.

ضرورت انتخاب ریاست دستگاه قضا از بین معاونان با سابقه این قوه
کد خبر: 499227
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۱۰:۴۲:۳۵

اعتمادآنلاین| یوسف‌رضا ادیب‌زاده نایب افزود: جانشین قوه قضاییه از این حیث اهمیت دارد که در دوران حضور آقای رئیسی در قوه قضاییه، شاهد یک تحول بسیار خوب در این نهاد بوده‌ایم بنابراین باید این روند رو به جلو ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و نقش مهم رئیس قوه قضاییه به عنوان پرچمدار اجرای عدالت در جامعه بهتر است رئیس جدید از بین معاونان با سابقه و مطلع به همه موضوعات این نهاد انتخاب شود.

ادیب‌زاده با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ملت شریف ایران همواره مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده، گفت: از آنجا که معاونان با سابقه این قوه به خوبی با موضوعات پرونده‌های مطروحه مبارزه با مفاسد اقتصادی آگاه و مطلع هستند به نظر می‌رسد با انتخاب یکی از معاونان این قوه به عنوان رئیس جدید، قوه قضاییه همچنان در ریل مبارزه با فساد باقی بماند.

نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضاییه اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون قوه قضاییه با عنایت به اهتمام و اشرافیت شان به موضوعات مبارزه با فساد، گزینه مناسبی برای ریاست این قوه در شرایط کنونی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: شاید انتخاب افراد مومن، باتجربه و آگاه به مسائل ریز و درشت مسائل قضایی مخالفینی هم داشته باشد که به نظر می‌رسد باید از کنار مسائل بی‌اهمیتی که آسایش و امنیت ملت شریف و جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد به سادگی گذشت.

ادیب‌زاده ادامه داد: تجربه نشان داده افرادی که دارای تجربه و مسلط به تمام مسائل یک قوه، نهاد و سازمان هستند و دارای برنامه مناسب برای اجرایی شدن داشتند توسط یک عده افرادی که منافع خود را در خطر می‌دیدند مخالفت شده است.

وی با بیان اینکه فارغ از خدمات ارزشمند ریاست محبوب قوه قضاییه هنوز کارهای زیادی لازم هست تا قوه قضاییه به محلی امن برای آرامش خاطر ملت شریف جهت تحقق عدالت تبدیل شود، افزود: برای رسیدن به این مهم ضرورت تغییر در مدیریت برخی ارکان این قوه و مراکز مرتبط جهت ایجاد انگیزه مضاعف خادمان واقعی و مخلص از میان افراد با تجربه و دلسوز هر سازمان، توسط ریاست محترم و جدید قوه ضروری به نظر می رسد.

ادیب‌زاده با اشاره به خدمات ارزنده قوه قضاییه در دوران ریاست حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای اجرای عدالت اجتماعی خاطرنشان کرد: سلامت اداری و اخلاقی مقامات قوه قضاییه و پیگیری مجدانه مسئولان نظارتی و هماهنگی میان مسئولان نظارتی با مقامات تصمیم گیر در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه، از عوامل مهم درخشش این قوه در مبارزه با فساد بوده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (6 حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (4 حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) جمعه 28 خرداد برگزار شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر است که از این تعداد، یک میلیون و 392 هزار و 148 نفر رأی اولی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با کسب 17 میلیون و 926 هزار و 345 رأی از مجموع 28 میلیون و 933 هزار و 4 رأی ماخوذه به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها