کد خبر: 499327
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۰۸:۱۶:۰۰
| |

دفاع اهانت‌آمیز وزیر بهداشت از توییت موهن سخنگو/ مصطفی معین نسبت‌ به توییت کیانوش جهانپور انتقاد کرد، سعید نمکی انتقادها را «اراجیف» خواند

انتقادها به کیانوش جهانپور، یعنی همان مقام مسوول در سازمان غذا و دارو و مجموعه وزارت بهداشت که شهروندان معترض به قیمت بالای واکسن کرونای داخلی را «پفیوزان تاریخ» خوانده بود، همچنان ادامه دارد.

دفاع اهانت‌آمیز وزیر بهداشت از توییت موهن سخنگو/ مصطفی معین نسبت‌ به توییت کیانوش جهانپور انتقاد کرد، سعید نمکی انتقادها را «اراجیف» خواند
کد خبر: 499327
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۰۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| انتقادها به کیانوش جهانپور، یعنی همان مقام مسوول در سازمان غذا و دارو و مجموعه وزارت بهداشت که شهروندان معترض به قیمت بالای واکسن کرونای داخلی را «پفیوزان تاریخ» خوانده بود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش روزنامه اعتماد، اگرچه بسیاری در واکنش به این ادبیات توهین‌آمیز و البته سابقه‌دار او به عنوان مسوول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو خواستار برکناری او شدند و حتی این مطالبه را چنان جدی دنبال کردند که معاون اول رییس‌جمهوری هم در اعتراض به این نحوه برخورد - بدون نام بردن از جهانپور- خواستار «اقدام متناسب» شد اما همچنان هیچ خبری نه از برکناری جهانپور در میان است، نه حتی کناره‌گیری خودخواسته او.


با وجود این ادبیات توهین‌آمیز سخنگوی سازمان غذا و دارو، مشمول مرور زمان نشده و با گذشت چند روز از انتشار آن توییت موهن جهانپور، هنوز هم کاربران فضای مجازی و البته چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی به آن واکنش نشان می‌دهند.

چنانکه مصطفی معین، پزشک اصلاح‌طلب و البته وزیر اسبق علوم، در یادداشتی به پفیوز خواندن مردم از سوی سخنگوی سازمان غذا و دارو واکنش نشان داد و نوشته است: «پفیوز» در فرهنگ دهخدا به معنی «سست و ضعیف و بیکاره و پخمه» است!

حال باید دید که آیا کاربرد این واژه، شایسته چه کسانی است، مردم بی‌پناه و غیرمصون در برابر پاندمی کووید-19 یا مدیرانی که غیر از بی‌کفایتی و ضعف مدیریت، اندوخته دیگری جز توهم دانایی، بی‌ادبی، طلبکاری از مردم، تبختر و تملق در بساط ندارند!

او درادامه این یادداشت با اشاره به آمار شهروندانی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و البته صف‌های طولانی و غیربهداشتی در مراکز تزریق واکسن، از دولت و مراجع قضایی ذی‌ربط خواستار رسیدگی به فعل و انفعالات اداری و مالی، چگونگی سازوکارهای تصمیم‌گیری در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و رفتار موهن سخنگوی آن شد.

با وجود همه این مطالبه‌ها و درخواست‌ها که حالا سبب شده گروهی از روزنامه‌نگاران کشور نسبت به توهین آقای سخنگو در دادسرای فرهنگ و رسانه ثبت شکایت کنند، وزیر بهداشت از روابط عمومی وزارتش دفاع کرده است.

سعید نمکی روز گذشته در آیین رونمایی از واکسن اسپوتنیک تولید مشترک ایران و روسیه در واکنش به حواشی پیرامون توییت جنجالی و موهن کیانوش جهانپور گفت: «روزی حرف‌هایی را خواهم زد که بدانید چه هجمه‌هایی را به چه دلایلی تحمل کردیم و یکی از عمده‌ترین دلایلش بستن دکان برخی بود.»

او با بیان اینکه «ما از بخش خصوصی پاکیزه‌‌ای که داریم و پس از مدت‌ها هنوز ارزشان تامین نشده، متشکریم ولی عده‌ای فکر کردند از این نمد کلاهی می‌توانند بسازند و هر چه می‌خواستند گفتند ولی ما با کمال خونسردی از کنار این اراجیف رد شدیم»، خاطرنشان کرد: «حتی دکتر جهانپور عزیز به‌ دلیل خسته شدن از برخی‌ از این افراد توییتی زد که من گفتم چرا خود را به دردسر می‌اندازی، برخی‌ها به دنبال این هستند که ما را اذیت کنند و ما وقتی شعر و ادبیات و طنز و هنر را می‌توانیم وارد گفتمان‌مان کنیم، دلیلی ندارد که این واژگان را استفاده کنیم‌. باید در کمال خونسردی توفیق عظیمی که به دست آورده‌ایم را پایمال نکنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها