حمله پهپادی به پایگاه هوایی هند در «جامو»

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی هند در «جامو»، باعث ایجاد انفجار و زخمی شدن دو نفر شد.

حمله پهپادی به پایگاه هوایی هند در «جامو»
کد خبر: 499383
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۰:۰۳:۲۳

اعتمادآنلاین| خبرها از حمله صبح یکشنبه (امروز) دو پهپاد به یک پایگاه نیروی هوایی هند در نزدیکی مرز این کشور با پاکستان حکایت دارد.

به گزارش فارس و به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی هوایی هند از وقوع دو انفجار با شدت پایین در ایستگاه نیروی هوایی جامو خبر داد.

بنا بر گزارش این رسانه، منابع خبری حاضر در منطقه جامو اعلام کردند که دو پهپاد در حمله صبح امروز به ایستگاه هوایی جامو استفاده شدند و در نتیجه آن، انفجارهایی با شدت پایین صورت گرفت.

مقام‌های هندی اعلام کردند که هواپیماها و دیگر تجهیزات حاضر در این ایستگاه هوایی سالم هستند و دو نفر در نتیجه انفجار، زخمی شدند.

گفته می‌شود که از کوادکوپتر برای حمله به این پایگاه هوایی ارتش هند استفاده شد.

طبق گزارش اسپوتنیک، «این برای اولین بار است که چنین حمله‌ای به این ایستگاه یا دیگر ایستگاه‌های نیروی هوایی هند انجام شده است».

نیروی هوایی هند درباره این حمله بیانیه صادر کرد و خبر داد، در نتیجه یکی از حملات، آسیب جزئی به سقف ایستگاه وارد شد.

نیروی هوایی هند بدون اشاره به «ماهیت دقیق حمله پهپادی» انجام شده به این پایگاه افزود: «تحقیقات (درباره این حمله) در جریان است».

هر چند مقام‌های هند اشاره‌ای به نقش داشتن احتمالی پاکستان در این حمله پهپادی نکرده‌اند، اما به دلیل مجاورت این ایستگاه هوایی با مرز پاکستان، برخی رسانه‌ها در این باره گمانه زنی کرده‌اند.

هند و پاکستان در ماه فوریه 2021 (سال جاری میلادی) با هم توافق کردند که به صورت کامل تیراندازی و درگیری در امتداد خط مرزی را متوقف کنند. اختلافات بین دو کشور بر سر جامو و کشمیر از سال 1947 ادامه داشته است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، دهلی نو ادعای حاکمیت بر تمام مناطق جامو و کشمیر دارد اما در حال حاضر بخشی از این مناطق بر اساس «خط کنترل» بین هند و پاکستان تقسیم شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها