کد خبر: 499389
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۰:۰۸:۵۴
| |

واکنش سجادی به دوپینگ کارته‌کای المپیکی و وضعیت احسان حدادی

سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به المپیک توکیو، توضیحاتی را در خصوص شرایط این کاروان ارائه کرد.

واکنش سجادی به دوپینگ کارته‌کای المپیکی و وضعیت احسان حدادی
کد خبر: 499389
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۰:۰۸:۵۴

اعتمادآنلاین| نصرالله سجادی در خصوص شرایط کاروان کشورمان برای اعزام به مسابقات المپیک اظهار داشت: به جز تیم تیراندازی بانوان و بسکتبال که در اروپا مسابقه می‌دهند، بقیه تیم‌ها در داخل و در اردو هستند. مشکل و مصدومیتی نداریم. امیدواریم بچه‌ها آمادگی خودشان را تا زمان اعزام حفظ کنند.

به گزارش فارس، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک در مورد دوپینگ کاراته و تکواندو گفت: در کاراته ورزشکار ما مصرف دارو داشته، باید با فدراسیون پزشکی مشورت می‌کرد و این را بارها گفته‌ایم اما متأسفانه با پزشک شخصی خودش صحبت کرده و آنها هم اطلاعی نداشتند. دارویی که او استفاده کرده جزو داروهایی است که دوپینگ محسوب می‌شوند.

وی افزود: در مورد تکواندو هم این رشته به صورت رسمی در المپیک نیست. تکواندو تیمی به صورت آزمایشی است که در دهکده المپیک و همچنین سالن‌های مسابقات حضور ندارند. مربوط به کاروان اعزامی و داخل کاروان ما نیستند.

سجادی با بیان اینکه نگرانی ما بابت کاراته است، عنوان کرد: متأسفانه عسگری دوپینگ کرده، البته فدراسیون کاراته با ارسال نامه درخواست تجدیدنظر داشته چون این اتفاق سهوی بوده، آنها هم گفته‌اند در این هفته بررسی می‌کنند و پاسخ می‌دهند. برای این مسأله وکیل گرفته‌اند اما دوپینگ سهوی و عمدی ندارد، سهوی هم باشد آن دارو باید با دز مشخصی مصرف شود اما متأسفانه او و پزشک معالجش اطلاعی نداشتند.

سرپرست کاروان المپیک کشورمان در مورد زمان اعزام تیم‌ها اظهار داشت: روز 26 تیر تیم‌های شمشیربازی، تیراندازی، تیروکمان و والیبال اعزام اول هستند. روز 27 هم اعزام داریم و بسکتبال و دوچرخه سواری تیم‌های بعدی هستند. تا هشتم مرداد اعزام داریم که کشتی و کاراته جزو آخرین تیم‌ها هستند. از آن طرف هم بازگشت تیم‌ها 4 مرداد شروع می‌شود و تا 18 مرداد ادامه دارد.

وی در خصوص اینکه آیا شانس دیگری برای کسب سهمیه داریم، گفت: خیلی شانس دیگری نداریم. در دوومیدانی و بدمینتون سهمیه گرفتیم.

سجادی در پاسخ به این سؤال که آیا یک سهمیه دیگر پیرجهان قطعی می‌شود، عنوان کرد: سهمیه پیرجهان قطعی شده و فرزانه فصیحی هم سهمیه گرفت.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک در مورد مسائل مالی تیم‌های اعزامی به المپیک اظهار داشت: هم در سال گذشته و هم امسال مشکل مالی نداشتیم. سازمان برنامه و بودجه همکاری نزدیکی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشت. به موقع هم همه اعتبارات را به فدراسیون‌ها ابلاغ کردیم.

وی در مورد اینکه آیا امیدی به احسان حدادی وجود دارد، افزود: نمی‌دانم. به هر حال مسابقه است و او نیز مصدومیت دارد. امیدواریم خوب شود و حضور خوبی داشته باشد.

سجادی در مورد استعفای دبیر فدراسیون کاراته و ورود کمیته ملی المپیک به این ماجرا، گفت: هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک صحبت کردند، مشکل حل شد. هروی هم مشغول به کار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها