کد خبر: 499398
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۰:۲۳:۵۵
| |

حماس:

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در پی ایجاد فتنه و درگیری هستند

جنبش حماس در واکنش به سرکوب معترضان فلسطینی توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، رفتار این نیروها را جنایتکارانه توصیف کرد.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در پی ایجاد فتنه و درگیری هستند
کد خبر: 499398
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۰:۲۳:۵۵

اعتمادآنلاین| نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه (روز گذشته) در لباس غیرنظامی، به تظاهرات شهروندان رام الله در محکومیت جنایت ترور فعال فلسطینی حمله کردند.

به گزارش فارس، اعتراضات مردمی در واکنش به کشته شدن نزار بنات فعال فلسطینی به دست نهاد امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد.

جنبش حماس در واکنش به این اقدامات تأکید کرد: «سرکوب وحشیانه تظاهرات کنندگان در کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان یک رفتار جنایتکارانه است».

«قاسم حازم» سخنگوی حماس گفت که این رفتار خارج از قانون نیروهای امنیتی، انحراف از مسیر ملی و اخلاقی است و پیامدهای خطرناکی برای فلسطین دارد.

خبرگزاری صفا به نقل از قاسم گزارش داد، سرویسهای امنیتی باید جنایات خود علیه مردم کرانه باختری را متوقف کنند و سران تشکیلات مسئول این رفتار زشت هستند.

حماس همچنین با بیانیه رسمی، سرکوب تظاهرات‌کنندگان در شهر رام الله را محکوم کرد.

این جنبش تأکید کرد، سرکوب، پیگرد روزنامه‌نگاران و ضرب و شتم آنان و آزار و اذیت فعالان مدنی، بیانگر یک «ذهنیت سرکوبگرانه» است که سرویسهای امنیتی مدیرت آن را بر عهده دارند.

حماس خاطر نشان کرد، سرویسهای امنیتی، فلسطین را به سمت تنش‌زایی و درگیری بیشتر سوق می‌دهند و این سرکوب که با لباس غیر نظامیان صورت گرفت، تلاش آشکاری برای ایجاد فتنه و درگیری است.

این جنبش با اشاره به لزوم تداوم تحرکات مسالمت‌آمیز برای شناسایی عاملان قتل «نزار بنات» فعال مدنی فلسطینی، تأکید کرد، باید چندجانبه‌گرایی سیاسی به فلسطین بازگردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها