کد خبر: 499447
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۱:۳۲:۱۱
| |

محسن آشوری،دبیر سابق فدراسیون کاراته:

همه باید به تیم ملی کاراته کمک کنیم/ نفر اول جهان نیازی به دوپینگ ندارد

دبیر سابق فدراسیون کاراته گفت: اگر بخواهیم وقت خود را صرف این کنیم که چه کسی مقصر است به هیچ جایی نمی‌رسیم و تنها باید به آینده فکر کنیم.

همه باید به تیم ملی کاراته کمک کنیم/ نفر اول جهان نیازی به دوپینگ ندارد
کد خبر: 499447
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۱:۳۲:۱۱

اعتمادآنلاین| محسن آشوری در خصوص کناره گیری زودهنگام خود از نایب رئیسی فدراسیون کاراته، اظهار داشت: برای من همیشه اولویت کاراته بوده و منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح داده ام. وقتی دیدم در این شرایط با جدایی من حواشی به ظاهر کمتر می‌شود، شجاعانه کنار رفتم تا در المپیک شاهد درخشش کاراته بدون هیچ حاشیه‌ای باشیم.

به گزارش میزان، وی درخصوص اینکه گفته می شود اختلاف نظری بین او و هروی وجود داشته است، گفت: الان زمان این حرف‌ها نیست و همه باید به تیم ملی جهت حضور قدرتمند در المپیک کمک کنیم. هرچه بود دیگر گذشت و باید نگاهمان رو به جلو باشد تا ببینم در آینده چه پیش می آید؛ چون من هیچ مشکلی با هروی ندارم و او را یک مربی کاربلد می‌دانم.

دبیر سابق فدراسیون کاراته درباره دوپینگ المپین کاراته تصریح کرد: نفرات اول جهان نیازی به دوپینگ ندارند و مطمئن هستم این موضوع ناخواسته رخ داده و عمدی در کار نبوده است. کاراته‌کایی با این کیفیت فنی چرا باید چنین کاری انجام دهد؟ امیدوارم بتوانیم از حق این کاراته‌کا دفاع کنیم، ضمن اینکه این دلاورمرد کاراته ایران بارها بر بام جهان، آسیا و لیگ‌های جهانی ایستاده و بابت هر مدال از او تست دوپینگ گرفته شده و نتیجه هم منفی بوده است.

وی با بیان اینکه هر اتفاقی رخ داده غفلتی بیش نبوده، ادامه داد: در این موضوع نمی توانیم تقصیر را گردن کسی بیندازیم چون تا جایی که من می‌دانم این مشکل ورزشی نبوده و از دارویی استفاده شده که مسئولان فدراسیون و کادرفنی در جریان آن نبوده‌اند و امیدوارم که بتوان کاری برای او انجام داد تا شاهد حضور وی در المپیک باشیم.

آشوری با اشاره به اینکه در روزهای منتهی به المپیک نباید دنبال حاشیه‌سازی باشیم، گفت: حتی اگر با یک سهمیه در بخش مردان هم به توکیو برویم باز هم شانس طلا داریم؛ چون قهرمان دیگر کاراته ایران در بخش آقایان نیز نفر نخست جهان است و تجربه زیادی کسب کرده و با هدایت هروی می تواند تاریخ ساز شود. از بخش بانوان هم نباید غافل باشیم؛ زیرا شانس دو مدال خوشرنگ داریم و دنیا به آخر نرسیده و همه شانس‌های خود را از دست نداده‌ایم.

وی در ادامه گفت: اکنون باید این اتفاق ناخوشایند را خوب مدیریت کنیم و از این تهدید یک فرصت بسازیم و تنها نیاز است جامعه فهیم کاراته کمک کند و به کاروان اعرامی کاراته روحیه بدهیم و با تمرکز بر موفقیت تیم ملی از پرداختن به حواشی بپرهیزیم. اگر بخواهیم وقت خود را صرف این کنیم که چه کسی مقصر است به هیچ جایی نمی‌رسیم و تنها باید به آینده فکر کنیم.

وی در خصوص احتمال بازگشت خود به فدراسیون خاطرنشان کرد: من همیشه سرباز کاراته بودم و هر وقت حس کنم حضورم به صلاح است با تمام قدرت کار می‌کنم و اگر ببینم نمی‌توانم مفید باشم کنار می‌روم. هیچوقت مشکلی با کسی نداشتم و اگر موضوعی هم باشد آن مدیریت کرده و در کار دخیل نمیکنم. با قهرمانی‌های کاراته خندیده و باخت‌هایش اشک ریختم و خودم را از بدنه این رشته جدا نمی‌دانم و یقینا هر زمان بدانم حضورم کمکی به موفقیت کاراته ایران خواهد کرد، کوتاهی نکرده و مشتاقانه به رشته محبوبم کمک خواهم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها