کد خبر: 499461
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۱:۵۶:۵۹
| |

هاشم صیامی،رئیس فدراسیون دوومیدانی:

کمیته المپیک با فدراسیون جهانی مکاتبه و فصیحی را معرفی کرد

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد کسب سهمیه المپیک توسط فرزانه فصیحی توضیحاتی ارائه داد.

کمیته المپیک با فدراسیون جهانی مکاتبه و فصیحی را معرفی کرد
کد خبر: 499461
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۱:۵۶:۵۹

اعتمادآنلاین| با هماهنگی کمیته ملی المپیک فرزانه فصیحی، دونده ماده 100 متر ایران با استفاده از بند یونیورسالیتی سهمیه المپیک گرفت که نهمین سهمیه زنان ایران در بازی‌های توکیو محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا،سیمین صفامهر اولین دونده 100 متر تاریخ ایران در المپیک 1964 توکیو بود که حدود 57 سال بعد فصیحی هم در این ماده دومین زن المپیکی شد.

هاشم صیامی در مورد کسب این سهمیه گفت: کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی مکاتبه و خانم فصیحی را معرفی کرده است. فدراسیون جهانی هم در کمیته تخصصی خود بررسی کرده و سهمیه را داده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون هم در این جریان موضوع قرارد داشت بیان کرد: این بحث از قبل و زمان سرپرستی آقای عرب مطرح بوده است. ما موافق بودیم یک خانم معرفی شود اما کلیه مکاتبات توسط کمیته ملی المپیک انجام شد. ما هیچ مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی و کمیته ملی المپیک انجام ندادیم. دوست داشتیم یکی از خانم‌ها به المپیک برود اما چون بحث المپیک بوده کمیته موضوع را پیگیری کرده است.

صیامی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته های فنی فدراسیون بررسی انجام داده و نام خانم فصیحی را به کمیته المپیک فرستاده‌اند، گفت: خیر. ما چنین چیزی نگفته ایم. البته فدراسیون در جریان بوده است. ما اصلا فکر نمی‌کردیم این اتفاق بیفتد اما با پیگیری که کمیته ملی المپیک انجام داد این اتفاق افتاده است. این خیلی ارزشمند است که یکی از دختران شایسته ما انتخاب شد. شاید ما اصلا فرد دیگری می‌فرستادیم او را قبول نمی‌کردند چون آنها همه موارد را بررسی می‌کنند.

او در پاسخ به سوال دیگری که چرا کمیته المپیک کسی را معرفی کرده و فدراسیون این کار را نکرده است؟ بیان کرد: نام خانم فصیحی از قبل در فدراسیون مطرح شده و کمیته ملی المپیک هم این کار را پیگیری کرده است. ما دختران شایسته دیگری هم داریم اما خانم فصیحی هم یکی از دختران شایسته ماست. از نظر من خانم ریحانه مبینی، مهسا میرزاطبیبی هم شایسته هستند و دوست داشتیم چند نفر ورودی بیاورند. این کار روی ارتباط خوب کمیته ملی المپیک اتفاق افتاده و مهم این است که یک دختر ایران انتخاب شده است.

صیامی افزود: ما هر کسی را انتخاب می‌کردیم انتقاد می‌کردند چرا فرزانه فصیحی که ورودی جهانی را آورده، ماه‌ها در اردو بود و آمادگی داشت را نفرستادید. ما به حدی تمرکزمان روی ورودی‌های دیگر بود که فکر نمی‌کردیم این اتفاق بیفتد. خانم فصیحی ورزشکار شایسته‌ای است و فرصت‌هایی را از دست داده و شاید این فرصت حق او بود.

او در واکنش به اینکه چرا نفراتی خارج از فدراسیون در این ماجرا تصمیم‌گیری کرده‌اند گفت: در دوران سرپرستی آقای عرب نام خانم فصیحی مطرح شده است و از آن زمان پیگیر بوده‌اند. از نظر فنی هم خانم فصیحی جزو دختران شایسته ماست و بارها توانمندی و ظرفیت خود را نشان داده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به اینکه آیا غیر از زمان آقای عرب در زمان ریاست شما هم این موضوع مطرح شد؟ بیان کرد: چند روز قبل که به من اطلاع دادند گفتم کار خوبی انجام دادید. من از قبل نبودم و خانم پریسا بهزادی نایب رئیس فدراسیون در جریان بوده است.

صیامی در پایان گفت: خانم فصیحی با وایلدکارت به المپیک نرفته است بلکه شرایطش بر اساس ورودی که سال گذشته برای مسابقات داخل سالن جهان آورد و امتیازی که دارد بررسی و انتخاب شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها