کد خبر: 499528
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۳:۵۷:۵۸
| |

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد:

تحول ایجادشده در قوه قضاییه اعتماد و امید ایجاد کرده است / با دقت زیاد پرونده‌های مردم را پیگیری کنید تا ذره‌ای ناعدالتی صورت نگیرد

امام جمعه مشهد گفت: اگر مردم به قوه قضاییه اعتماد داشته باشند، دیگر از نقص‌های مدیریتی کشور نمی‌ترسند. تحول ایجاد شده در قوه قضاییه اعتماد و امید ایجاد کرده است، البته این تحول باید توسعه پیدا کند و ماندگار باشد.

تحول ایجادشده در قوه قضاییه اعتماد و امید ایجاد کرده است / با دقت زیاد پرونده‌های مردم را پیگیری کنید تا ذره‌ای ناعدالتی صورت نگیرد
کد خبر: 499528
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۳:۵۷:۵۸

اعتمادآنلاین| نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تحول ایجاد شده در قوه قضاییه اعتماد و امید ایجاد کرده است، البته این تحول باید توسعه پیدا کند و ماندگار باشد.

به گزارش ایلنا، سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیرکل دادگستری خراسان رضوی و دیگر مسوولان قضایی خراسان رضوی، افزود: اگر مردم به قوه قضاییه اعتماد داشته باشند، دیگر از نقص‌های مدیریتی کشور نمی‌ترسند.

وی ادامه داد: شاهد سختی‌های وارد شده به مردم هستید که با فسادها دوچندان شده بود، با همت قوه قضاییه و برخورد با مفسدان، امید دوباره‌ای در دل مردم ایجاد شد، اگر بنا شد این تحول ادامه پیدا نکند، آرامش مردم نیز از بین می‌رود. ماندگاری این تحول به فعالیت بدنه دستگاه قضا بستگی دارد که اثرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خرسان رضوی اظهار داشت: در یکسال اخیر، شاهد هماهنگی خوب قوه قضاییه با دیگر بخش‌های کشور بودیم و دستگاه قضا در استان، کارنامه موفقی برای خود رقم زده است.

علم الهدی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی خراسان رضوی در مبارزه با ناهنجاریها گفت: این دستگاه در برابر ناهنجاری اخلاقی استان در این یکسال موفق عمل کرده است.

وی با بیان این‌که شهر امام رضا(ع) موقعیت حساسی دارد که نیازمند همراهی دستگاه قضا برای برقراری هرچه بهتر آسایش و امنیت است، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در نقطه عطف خود قرار دارد که شما مسوولان در موقعیت اثرگذاری هستید و می‌توانید تحولی را که در قوه قضاییه ایجاد شد، حفظ کرده و ادامه بدهید.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: طبیعی است هر تحولی، مشکلات کوچکی نیز ایجاد خواهد کرد که با همراهی و همیاری شما برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از مدیران کلان تصمیماتی به نفع مردم اتخاذ کرده بودند که به خاطر کارشکنی مدیریت‌های میانی، آن تصمیمات اجرا نشد، قوه قضاییه باید دارای هماهنگی در همه بخش‌هایش باشد تا نقطه تحول ادامه پیدا کند. اگر بدنه با تصمیمات کلان مدیران هماهنگ شود، تصمیمات به خوبی اجرا می‌شود که از شما درخواست می‌کنم متوجه این امر باشید، کارشناسان و مشاورانی که در این دستگاه وجود دارند باید زیر نظر مسوولان قضایی باشند تا تخلفی صورت نگیرد.

علم‌الهدی با بیان این‌که گاهی اوقات یک نظریه کارشناسی اشتباه سبب می‌شد عمری بگذرد و خانواده‌ای سرپرست خودش را برای چندین ماه از دست بدهد، یادآور شد: رعایت عدالت خواسته مردم است که این امر با نحوه برخورد آمیخته و مستلزم آن است که با دقت زیاد پرونده‌های مردم را پیگیری کنید تا حتی ذره‌ای ناعدالتی صورت نگیرد.

وی با تأکید بر این‌که برای بی‌توجهی به سرنوشت یک انسان، باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو بود، گفت: اینکه بتوانید حقی را برگردانید و به مردم کمک کنید، ثوابش با هیچ چیز در این دنیا قابل مقایسه نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها