کد خبر: 499706
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۰۹:۲۷:۴۰
| |

راهنمای شکم‌گردی در فرحزاد

فرحزاد محله‌ای در منطقهٔ دو تهران است که بین کن و تجریش واقع شده‌ و به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوه‌های البرز، آب‌وهوای خنکی دارد. پایتخت‌نشینان، فرحزاد را یکی از مناطق ییلاقی تهران می‌دانند. این امر باعث شده خیلی از آن‌ها در تابستان فرحزاد را برای تفریح یا حتی زندگی انتخاب ییلاقی کنند.

راهنمای شکم‌گردی در فرحزاد
کد خبر: 499706
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۰۹:۲۷:۴۰

اعتمادآنلاین| فرحزاد محله‌ای در منطقهٔ دو تهران است که بین کن و تجریش واقع شده‌ و به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوه‌های البرز، آب‌وهوای خنکی دارد. پایتخت‌نشینان، فرحزاد را یکی از مناطق ییلاقی تهران می‌دانند. این امر باعث شده خیلی از آن‌ها در تابستان فرحزاد را برای تفریح یا حتی زندگی انتخاب ییلاقی کنند. البته همه فرحزاد را با کوچه‌هایی پر از رستوران، کافه و سفره‌خانه‌ٔ سنتی می‌شناسند. این قسمت از تهران مانند درکه و دربند، مکان خوبی برای رستوران‌گردی است. رستوران‌هایی چون باغچه حسین فرحزادی، باغ نور، دهکده، رستوران کوهستان و ده‌ها رستوران خوب و معروف دیگر در فرحزاد، پذیرای افراد هستند. در جای جای فرحزاد، چیدمان‌ها و دکورها جوری طراحی شده که فضایی خانوادگی، شاعرانه، عاشقانه و حتی دوستانه را برای ما تداعی می‌کند. جمعیت شب‌های فرحزاد چند برابر روزهای آن است. هر شب تا ساعت دو بامداد این منطقه سرزنده و پرانرژی است.

تاریخچه فرحزاد


در قدیم، فرحزاد روستایی پر از باغ و توتستان بود. این روستا در مسیر جاده امامزاده داوود قرار داشت. به همین خاطر در نیمه‌ٔ اول سال، مردم برای تفریح و رفتن به زیارت به آنجا می‌رفتند. گاهی در فرحزاد خانه‌ای اجاره می‌کردند و شب را در آنجا می‌گذراندند. صبح زود با الاغ یا قاطر به زیارت امامزاده داوود می‌رفتند. این گذرگاه به خاطر رفت‌و‌آمد زیاد مسافران به تدریج رونق گرفت. روستای فرحزاد دیگر به یکی از مناطق کسب درآمد تبدیل شده‌ بود. با افزایش سکونت مهاجران، این منطقه وارد فضای شهری شد. در فرحزاد سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها و بعدها کافه‌هایی بنا کردند. هنوز هم خیلی از این سفره‌خانه‌ها و البته رستوران‌ها موجودند که پاتوق دوستانه افرادند.

سکونت در فرحزاد


در سال‌های اخیر به دلیل آب‌وهوای خوب فرحزاد، با افزایش تقاضا جهت سکونت در این منطقه مواجه هستیم. در حال حاضر نیز افراد قدیمی و بومی زیادی در آن سکونت دارند. بافت این قسمت از تهران مانند درکه و اوین به دلیل وجود خانه‌های قدیمی، تلفیقی از مدرن و سنتی است. این امر باعث شده که قیمت اجاره خانه در فرحزاد متغیر باشد. افراد علاقمند به زندگی در یک منطقهٔ خوش آ‌ب‌وهوا برای اجاره آپارتمان در فرحزاد به اینجا می‌آیند.

رستوران گردی


فرحزاد و پونک از جمله مناطق مناسب برای کسانی است که اهل رستوران رفتن هستند. در خیابان‌های شهید فرحزادی و آبشار منطقهٔ فرحزاد، رستوران‌های زیادی وجود دارد.

از اتوبان یادگار امام و در مسیر شمال به جنوب، اولین رستوران باغ طهرون است. این رستوران فضای سر‌باز و سرپوشیده دارد و این امر باعث می‌شود رستوران باغ تهران در تمام فصول سال از رستوران‌های محبوب باشد. وارد فرحزاد که می‌شویم از سمت راست به خیابان فرحزادی و از سمت چپ به خیابان آبشار می‌رسیم. ابتدای خیابان فرحزادی رستوران سالار قرار دارد و بعد باغچه حسین فرحزادی را می‌بینیم. این رستوران از محبوب‌ترین و البته معروف‌ترین رستوران‌های فرحزاد است.

منوی متنوع و کیفیت عالی غذاهای آن باعث شده که قیمت‌های نسبتا بالایی هم داشته باشد. این رستوران پارکینگ اختصاصی داشته و هر روز از ساعت 12 تا 24 باز است. نبش خیابان فرحزادی و خیابان آبشار، رستوران آبشار قرار دارد. این رستوران منوی غذای سنتی و ایرانی دارد. پارکینگ اختصاصی و اینترنت رایگان از دیگر مزایای این رستوران زیبا است. وارد خیابان آبشار که می‌شویم رستوران باغ نور به چشم می‌آید. باغ نور یکی از بهترین سفره‌خانه‌های فرحزاد است. این رستوران دارای غذایی با‌‌ کیفیت، فضای باز و با‌‌ صفا و دکوراسیونی بی‌نظیر است. قیمت‌های مناسب باغ نور، آرامش فضای دنجش را برای ما دو چندان می‌کند.

بعد از باغ نور در خیابان آبشار به بن بست یاس می‌رسیم. در اول بن بست، رستوران زیتون قرار گرفته‌است. رستوران زیتون به خاطر طعم خوب کباب‌هایش معروف و محبوب است. به همین دلیل همیشه شلوغ است. طعم بی‌نظیر غذاهای این رستوران ارزش این را دارد که برای خالی شدن میز کمی منتظر بمانید. اینترنت رایگان، فضای لژ خانوادگی و دلنشین از دیگر مزایای رستوران زیتون هستند. کمی بعدتر به رستوران بیستون می‌رسیم. فضای عالی و قیمت مناسب از خصوصیات بارز این رستوران است. رستوران چهلستون در همسایگی آن است. چهلستون منظره و چشم‌اندازی بسیار زیبا دارد که فضا را شاعرانه و عاشقانه می‌کند.

از دیگر رستوران‌های فرحزاد می‌توان از رستوران کوهستان، سفره‌خانه اریکه، رستوران گل یخ و غیره نام برد.

پونک


پونک یکی از محله‌های پرتقاضا در شمال غرب تهران است. بخشی از آن در منطقه 5 و بخش دیگری از آن در منطقه 2 قرار دارد. در قدیم بیشتر باغ‌های میوه در غرب تهران در منطقه پونک و باغ فیض بودند. امروزه نیز تعداد کمی از این باغ‌ها موجود است و شهرداری اجازه ساخت‌و‌ساز در آن‌ها را نمی‌دهد. اما امکانات و دسترسی خوب این منطقه باعث شده اجاره آپارتمان در پونک طرفدارن خودش را داشته باشد. این در حالی است که اگر اهل تفریح و شکم‌گردی هستید، حتما به یکی از حدود 250 رستوران واقع در پونک سر زدید. در پونک بر خلاف فرحزاد، بیشتر فست‌فود و غذاهای فرنگی پیدا می‌شود. البته تنوع رستوران در پونک هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

مسکن

در حد فاصل میدان پونک و بلوار عدل رستوران‌ها و فست فودها و فودکورت‌های زیادی قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها