جمع بارش‌های کشور به حدود 130 میلی‌متر رسید

تازه‌ترین گزارش مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی نشان می‌دهد که از آغاز سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 1399) تا پنجم تیرماه 129.8 میلی‌متر بارش در کشور رخ داده است.

جمع بارش‌های کشور به حدود 130 میلی‌متر رسید
کد خبر: 499769
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۰:۵۴:۲۹

اعتمادآنلاین| این درحالی است که در دوره بلندمدت 224.1 میلی‌متر بارندگی در کشورمان ثبت شده است که نشان از کاهش 42.1 درصدی دارد.

به گزارش ایرنا، این وضعیت تامین آب مورد نیاز بخش شرب، کشاورزی و صنعت را با چالش جدی روبه‌رو خواهد ساخت.

کارشناسان صنعت آب تابستان سال 1400 را یکی ازسخت‌ترین تابستان‌های سال‌های اخیر دانسته‌اند و آن‌گونه که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو پیشتر اعلام کرده، امسال یکی از خشک‌ترین سال‌های 50 ساله اخیر است.

میزان بارش‌های از ابتدای فصل تابستان تا پنجمین روز آن نیز صفر میلی‌متر گزارش شده و این درحالی است که در دوره بلندمدت این میزان هفت دهم میلی‌متر بوده که کاهش 97.6 درصدی را نشان می‌دهد.

طی هفت روز منتهی به پنجم تیرماه نیز صفر میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره بلندمدت مشابه که 0.9 میلی‌متر بارش داشته‌ایم کاهش 98.2 یافته است.

این میزان بارش درحالی است که براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مصرف آب تهران در پنجم تیرماه امسال سه میلیارد و 623 میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش داشته است.

روز گذشته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: اکنون 300 شهر از یک هزار و 400 شهر کشور در وضعیت تنش آبی (نقطه سر به سر) قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها