کد خبر: 499839
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۳۳:۴۳
| |

لاوروف: غرب به مخالفانش انگ قانون‌شکنی می‌زند

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کشورهای غربی سعی در جایگزین کردن نظم کنونی جهانی با قوانین مطلوب خودشان دارند، گفت غرب به هر کشوری که مخالف آن عمل کند، تهمت قانون‌شکنی می‌زند.

لاوروف: غرب به مخالفانش انگ قانون‌شکنی می‌زند
کد خبر: 499839
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۳۳:۴۳

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) بار دیگر بر آمادگی مسکو برای گفت‌وگو با همه کشورهایی که خواستار رسیدن به تفاهم دوجانبه هستند، تاکید کرد.

به گزارش فارس، لاوروف طی یادداشتی در نشریه «کامرسانت» نوشت: «انتخاب ما، تقابل و درگیری نیست. ما همواره برای گفت‌وگوی صادقانه با هرکسی که آمادگی متقابل خود را اثبات کند، آماده هستیم تا به توازن منافع که ریشه در قوانین بین‌المللی دارد، برسیم».

وی درباره رویکرد کشورهای غربی در قبال دیگر کشورها توضیح داد: «غرب نمی‌خواهد درباره مسائل برابری و دموکراسی در عرصه بین‌المللی صحبت کند و از حفظ تضارب آراء صریح با کسانی که نقطه نظرها و ارزش‌های متفاوتی دارند، هراسان است. غرب همزمان با موعظه‌کردن درباره دموکراسی و برابری در کشورهای خودشان و مطالبه کردن از دیگران برای دنباله‌روی از آنها، ولی نمی‌پذیرد که درباره راه‌هایی برای مطمئن‌شدن از وجود دموکراسی و برابری در عرصه بین‌المللی صحبت کند».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «نقاب برتری [که غرب به چهره زده]، ضعف و هراس آن از تعامل در مکالمه‌ای صریح را پنهان می‌کند... چنین رویکردی با ایده و تفکرات آزادی، در تضاد آشکار است... غرب سعی دارد با تحمیل مفهوم نظم مبتنی بر قانون، مسیر گفت‌وگو را از مسائل مهم به موضوعات مطلوب خود منحرف کند، جایی که هیچ صدای مخالفی شنیده نشود».

لاوروف طی یادداشت خود در کامرسانت، با اشاره به تلاش‌های کشورهای غربی برای جایگزین ابزارهای حقوق بین‌المللی با قوانین خودشان، تصریح کرد این مسئله نشان می‌دهد آنها می‌خواهند برای عرصه جهانی قانون‌گذاری کنند و بر کشورهای دیگر مسلط شوند.

وی در این‌باره توضیح داد: «زمانی که کسی خلاف خواست غرب عمل کند، به‌سرعت با ادعای بی‌اساس "شکسته‌شدن قوانین" واکنش نشان می‌دهند و خود را برای پاسخگو کردن عامل آن، مُحق جلوه می‌دهند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره شرط گذاشتن کشورهای غربی برای عادی‌سازی روابط با مسکو مبنی بر اینکه «روسیه سر عقل بیاید و امتیازهای لازم را بدهد» نیز تاکید کرد، چنین اظهاراتی دیگر معنای خود را از دست داده است.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تنش‌های اخیر با روسیه را کشورهای غربی آغاز کردند، از آنها خواست که آرام باشند و تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها