کد خبر: 499911
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۴:۵۸:۳۶
| |

کیکاووس سعیدی،دبیرکل کمیته ملی المپیک:

پیش‌بینی مدال در المپیک سخت است/دوپینگ کاراته هشدار بود

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: المپیک خاصی را در این دوره داریم و پیش‌بینی مدال سخت است.

پیش‌بینی مدال در المپیک سخت است/دوپینگ کاراته هشدار بود
کد خبر: 499911
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۴:۵۸:۳۶

اعتمادآنلاین| کیکاووس سعیدی در حاشیه مجمع فدراسیون پزشکی ورزشی، اظهار داشت: گزارش عملکرد رئیس فدراسیون از جدیت و تلاش مضاعف در جهت توسعه ورزش به ویژه حمایت از ورزشکاران المپیکی و قهرمانان حکایت دارد واین روند تا پایان المپیک ادامه خواهد داشت.با توجه به محدودیت‌های جدی از سوی ستاد بازی ها امکان اعزام نفرات زیاد وجود ندارد دو پزشک در دهکده مستقر خواهند بود.66 سهمیه کسب شده و جای تشکر از مسئلولین فدراسیون ها، هیات و مربیان وجود دارد.

به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: این دوره بزرگترین کاروان ایران در ادوار گذشته را داریم. البته قبلاً هم تعداد زیاد داشتیم که در آن زمان کسب سهمیه نبوده است. در 16 رشته ورزشی 10 ورزشکار زن داریم که بیشترین تعداد سهمیه بانوان بوده و امیدوارم درخشش خوبی هم داشته باشند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص پیش‌بینی مدال آوری بانوان تاکید کرد: المپیک خاصی را در این دوره داریم و پیش‌بینی مدال سخت است البته کارشناسان با توجه به روند گذشته و آمادگی ورزشکاران پیش بینی هایی دارند اما در نهایت المپیک میدان بزرگ و سختی است. امیدواریم با دعای خیر مردم و امام زمان و رهبری کام ملت را شاد کنیم. امید به کسب مدال در بخش زنان داریم.

وی در خصوص مثبت‌ شدن تست دوپینگ یک کاراته ‌کار کشورمان گفت: از این موضوع متاسف هستیم یک اتفاق غیر قابل پیش بینی و خارج از حیطه اردو و تمرینات بود. ورزشکار ما سهمیه گرفته بود و نیازی به دوپینگ نداشت و صرفا بحث درمانی داشته است. وی از نظر اخلاقی و فنی بهترین ورزشکار ما بود و امید مدال طلا بود اما این یک هشدار برای سایر ورزشکاران است که هر دارویی استفاده می کنند با مسئولین در میان بگذارند.

سعیدی در خصوص اینکه گفته می‌شود این اتفاق عمدی بوده است، گفت: تا الان نشان می دهد این امر سهوی بوده و هیچ ورزشکاری آینده خود را خراب نمی‌کند.

وی تاکید کرد: لایحه دفاعی از این ورزشکار تنظیم شده فعلا 20 ماه محروم شده ولی اعتراضی ارسال شده تا تخفیفی گرفته شود. سهمیه به نام است و امکان جایگزینی فرد دیگری وجود ندارد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص تست دوپینگ یک تکواندوکار خاطرنشان کرد: در بخش نمایشی مدال و رنکینگ تکواندو حساب نمی‌شود و امکان جایگزینی ورزشکار هم در این بخش هست.

وی در خصوص سهمیه رزیتا علیپور در رشته کاراته که با پیگیری فدراسیون می‌توانسته به سبد سهمیه ایران اضافه شود اما الان به کاراته‌کار قزاق رسیده است، گفت: فدراسیون کاراته اعتراضی را انجام داده و برای فدراسیون جهانی ارسال کرده و باید منتظر توضیحات فدراسیون جهانی باشیم. در هر زمینه حق ورزشکار ما ضایع شود ورود می‌کنیم. کاراته بانوان دو سهمیه دارند و کار سخت است اما پیگیری می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها