سریال‌های ساخت انگلیس در اروپا تحریم می‌شود

اتحادیه اروپا قصد دارد در دوره پسابرگزیت حجم بالای فیلم و سریال‌های انگلیسی را که در این قاره پخش می‌شود کاهش دهد. اقدامی که ضربه‌ای سخت به صنعت پررونق سرگرمی انگلیس وارد خواهد کرد.

سریال‌های ساخت انگلیس در اروپا تحریم می‌شود
کد خبر: 499955
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۲۱:۲۳:۲۳

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا در دوره پسابرگزیت با هدف حفظ و ارتقای تنوع فرهنگی در قاره سبز، سریال‌ها و دیگر برنامه‌های تلویزیونی ساخت انگلیس را تحریم می‌کند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا قصد دارد در دوره پسابرگزیت حجم بالای فیلم و سریال‌های انگلیسی را که در این قاره پخش می‌شود کاهش دهد. اقدامی که ضربه‌ای سخت به صنعت پررونق سرگرمی انگلیس وارد خواهد کرد.

پس از مساله منع فروش سوسیس‌های انگلیسی در ایرلند شمالی و اختلافات لندن و پاریس بسر حق ماهیگیری در آب‌های اطراف جزیره جرسی، تصمیم جدید اتحادیه اروپا می‌تواند بار دیگر تنش‌ها بین لندن و بروکسل را شعله‌ور کند.

با وجود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی ساخت انگلستان همچنان در دسته آثار اروپایی قرار می‌گیرند. در یکی از اسناد افشاشده اتحادیه اروپا که به رویت روزنامه گاردین رسیده، آمده است: دسترسی بالا به محتوای ساخت انگلیس در سرویس‌های ویدئو به درخواست و امتیازاتی که این برنامه‌ها همچنان به خاطر «اروپایی بودن» از آن بهره مند می‌شوند، می‌تواند به حضور نامتوازن این نوع محتوا در سهمیه تولیدات اروپایی منتج شده و جلوی تنوع آثار ساخت کشورهای عضو را بگیرد.

براساس بخشنامه رسانه‌های سمعی و بصری اتحادیه اروپا، بخش عمده برنامه‌های تلویزیون کشورهای عضو و یک سوم تعداد فیلم‌های موجود در سرویس‌های درخواستی ویدئو مثل آمازون و نتفلیکس باید به محتوای اروپایی اختصاص داده شود. برخی کشورها مثل فرانسه از این هم فراتر رفته و سهمیه بیشتری را برای تولیدات اروپایی در نظر می‌گیرند. اما در سندی که ژوئن امسال (خرداد 1400) به دیپلمات‌های اتحادیه اروپا ارائه شد، هشدار داده شده است سلطه برنامه‌های انگلیسی بر تلویزیون‌های اروپا تحقق اهداف این بخشنامه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

در همین راستا، کمیسیون اروپا موظف شده درباره خطرهای پخش برنامه‌های انگلیسی برای تنوع فرهنگی اتحادیه اروپا تحقیق کند، تصمیمی که به گفته منابع دیپلماتیک اولین گام در جهت محدود کردن امتیازات اعطا شده به محتوای انگلیسی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها