حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دو میلیون و 700 هزار رای احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر وزن سیاسی او را عیان کرد/ حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص نشان از استحکام و اقتدار نظام است/ عمده طرفداران فعلی احمدی‌نژاد از عملکرد دولت نخست وی راضی هستند/ آرای باطله با نام درج شده احمدی‌نژاد از آرای ه

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید حضور محمود احمدی‌نژاد در مجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از تحمل نظام دارد.

دو میلیون و 700 هزار رای احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر وزن سیاسی او را عیان کرد/ حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص نشان از استحکام و اقتدار نظام است/ عمده طرفداران فعلی احمدی‌نژاد از عملکرد دولت نخست وی راضی هستند/ آرای باطله با نام درج شده احمدی‌نژاد از آرای ه
کد خبر: 499974
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 توسط شورای نگهبان گفت که نه در این انتخابات فردی را تایید و نه در آن شرکت می کند. فارغ از سوابق سیاسی و مواضع او کمتر از دو دهه پیش از این موضع‌گیری، تحریم انتخابات توسط عضو تشخیص مصلحت نظام از بازی‌های نغز سیاست در ایران است.

با این وجود حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است که حضور محمود احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از استحکام نظام است و وی در این مجموعه نماینده همان 2 میلیون و 700 رای‌ای است که در این دوره با نام وی به صندوق ریخته شده و البته در بین آرای باطله بوده است.

ترقی در این باره به اعتمادآنلاین گفت: وجود این نوع عناصر با این نوع موضع‌گیری‌ها در کشور، به خصوص حضور آنها در مجموعه‌ای همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان‌دهنده استحکام نظام است.

وی ادامه داد: این که کسانی با این نوع مواضع در درون نظام هستند و نمی‌توانند تزلزلی برای نظام ایجاد کرده و آن را به چالش بکشند، اقتدار و استحکام نظام را می‌رساند چرا که این افراد هضم در نظام هستند.

ترقی با بیان این که نظام این افراد را در درون خود بدون هیچ مشکلی تحمل و هضم می‌کند، گفت: طبیعی است که وقتی نظام افرادی شبیه ایشان را تحمل کرده است، تحمل ایشان نیز برایش سخت نیست.

میزان آرای احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر وزن او را برای همه عیان کرد

ترقی در ادامه با اشاره به میزان آرای ریخته شده به صندوق در انتخابات 1400 با نام محمود احمدی‌نژاد، گفت: حدود 2 میلیون و 700 هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شد که البته با توجه به عدم وجود ایشان به عنوان کاندیدا، به عنوان آرای باطله منظور شد.

وی ادامه داد: این میزان آرا نشان داد که در کل کشور طرفداران ایشان چه تعداد هستند و علی‌رغم این همه سر و صدا و داد و فریاد ایشان، 2 میلیون و 700 هزار نفر در یک جمعیت بالغ بر 80 میلیون نفری طرفدار ایشان هستند که البته حتی در این حالت هم از آرای آقای همتی بیشتر بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین تصریح کرد: از سه میلیون و 700 هزار آرای باطله در انتخابات اخیر، دو میلیون و هفتصد هزار رای به ایشان داده شده که نشان از پایگاه مردمی کل طرفداران ایشان است و البته این میزان رای نیز عموما به خاطر عملکرد دولت نخست احمدی‌نژاد است نه این که دنباله‌رو مواضع فعلی ایشان باشند.

ترقی خاطرنشان کرد: این وزن برای خود ایشان نیز تعیین‌کننده است تا بداند با این میزان طرفدار نباید ادعاهای زیادی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور ایشان و رای و نظرشان در بین یک مجموعه 40 نفری در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان اثرگذار نیست که نگرانی درباره وضعیت و مواضع ایشان وجود داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد در همان مجموعه هم همان 2 و میلیون و 700 هزار نفر را نمایندگی کرده و دیدگاه‌‌های آنها را در مجموعه مجمع تشخیص منتقل می‌کند.

چکیده گفت‌وگو با حمیدرضا ترقی

-حضور محمود احمدی‌نژاد در مجموعه‌ای همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان‌دهنده استحکام نظام است

-این که کسانی مانند احمدی‌نژاد با این نوع مواضع در درون نظام هستند و نمی‌توانند تزلزلی برای نظام ایجاد کرده و آن را به چالش بکشند، اقتدار و استحکام نظام را می‌رساند

-حدود 2 میلیون و 700 هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شد که البته با توجه به عدم وجود ایشان به عنوان کاندیدا، به عنوان آرای باطله منظور شد

-این وزن برای خود احمدی‌نژاد نیز تعیین‌کننده است تا بداند با این میزان طرفدار نباید ادعاهای زیادی داشته باشد

-حضور احمدی‌نژاد و رای و نظرشان در بین یک مجموعه 40 نفری در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان اثرگذار نیست که نگرانی درباره وضعیت و مواضع او وجود داشته باشد

-آقای احمدی‌نژاد در مجمع همان 2 و میلیون و 700 هزار نفر را نمایندگی کرده و دیدگاه‌های آنها را در آن مجموعه منتقل می‌کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها