کد خبر: 500019
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۸:۴۴:۰۰
| |

بررسی بازی‌های امشب یورو ۲۰۲۰:

دنیا در انتظار دیدار کلاسیک «آلمان - انگلیس» /سوئد کار راحتی مقابل شوچنکو دارد؟ +فیلم

در آخرین روز از مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020، امشب دیدار حساس انگلیس و آلمان در لندن برگزار خواهد شد.

دنیا در انتظار دیدار کلاسیک «آلمان - انگلیس» /سوئد کار راحتی مقابل شوچنکو دارد؟ +فیلم
کد خبر: 500019
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در آخرین روز از مسابقات مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020، امشب 2 دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین آنها تیم ملی انگلیس در لندن میزبان تیم ملی آلمان خواهد بود. تیم ملی آلمان و انگلیس که مدت‌هاست در رقابت ملی (جام جهانی یا جام ملت‌ها) به مصاف هم نرفته‌اند و حالا باید دید چه نتیجه‌ای بین آنها شکل خواهد گرفت.

به گزارش فارس، آخرین تقابل انگلیس و آلمان در مسابقات رسمی ملی به جام جهانی 2010 بازمی‌گردد. دیداری که با برد پرگل 4 بر یک آلمان به پایان رسید و جنجال خط دروازه به حرف و حدیث رسانه‌های انگلیسی بدل شد. در آن مسابقه فرانک لمپارد ضربه‌ای به دروازه‌ آلمان شلیک کرد که توپ پس از برخورد با دیرک دروازه از خط عبور کرد ولی داور به گل اعتقادی نداشت. همین مسئله هم باعث شد تا آخرین دیدار مهم انگلیس و آلمان با هیاهوی بسیار به پایان برسد.

در دیگر بازی امشب نیز سوئد و اوکراین در گلاسکو به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف 8 تیم پایانی مشخص شود.

جدول


انگلیس - آلمان

از لحظه‌ای که 16 تیم پایانی یورو 2020 رقیب‌های اصلی خود را شناختند همه منتظر این هستند تا جدال امشب انگلیس و آلمان را نظاره‌گر باشند.این دیدار بی‌شک یکی از مهمترین بازی‌های یورو خواهد بود و جدال حساسی بین آنها شکل خواهد گرفت. برخی معتقدند که برنده بازی امشب با توجه به تقسیم بندی، می‌توانند یک پای فینال نام بگیرند. به همین دلیل انتظار می‌رود بازی امشب بسیار هیجانی دنبال شود.

انگلیس در مرحله گروهی به 2 برد و یک تساوی رسید و عملکرد مثبتی از خود به نمایش گذاشت. سه‌شیرها که تاکنون قهرمان یورو نشده‌اند و آخرین قهرمانی ملی‌شان به 1966 بازمی‌گردد می‌خواهند با این نسل طلایی به قهرمان امسال نام گیرند و تاریخ سازی کنند. حضور بازیکنانی مثل جم گریلیش، بوکایو ساکا، هری کین و کلوین فیلیپس این امید را به هواداران داده که انگلیس مقابل آلمان به برتری دست یابد.

از طرفی دیگر اما آلمان نیز شرایط خوبی دارد و از روزهای ناکامی هفته اول یورو فاصله خوبی گرفته است. این تیم با حضور بازیکنان مثل گورتزکا، کروس،‌ کیمیش و گوسنس در خط میانی قدرت خوبی پیدا کرده و باید دید در بازی امشب چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد. بسیاری معتقدند که مشکل کنونی تیم ملی آلمان در خط دفاعی است و خط 3 نفره ژرمن‌ها یعنی رودیگر، هوملس و گینتر نتوانسته‌اند تاکنون نمایش مثبتی از خود ثبت کنند.

آلمان که در جام جهانی 2018 نمایش مفتضحانه داشت می‌خواهد با صعود به مرحله بعدی بتواند از آبروی خود دفاع کند و دوباره توانایی‌های خود به دنیا نشان دهد.

برنده این بازی باید با برنده سوئد و اوکراین بازی کند. هر تیمی که برنده شد در نیمه نهایی با برنده چک و دانمارک روبه‌رو خواهد شد تا یکی از فینالیست‌ها مشخص شود.

سوئد - اوکراین

سوئد یکی از تیم‌های خوب یورو 2020 بود و توانست در گروه E مسابقات بالاتر از اسپانیا صدرنشین گروه شود و نمایشی عالی از خود به ثبت رساند. آنها در دیدار مقابل لهستان یک عملکرد فوق‌العاده از خود نشان دادند و امیل فورسبرگ نشان داد که چقدر بازیکن قدرتمندی در این یورو است. به همین دلیل احتمال می‌رود سوئد کار ساده‌ای مقابل شاگردان شوچنکو داشته باشد.

تیم ملی اوکراین در این یورو از 3 بازی تنها به یک برد رسید و در 2 بازی دیگر خود شکست را تجربه کرد. اوکراین 4 گل در این مسابقات به ثبت رساند ولی 5 گل نیز دریافت کرد. نمایش ناامیدکننده از اوکراین باعث شده تا بسیاری امید خود را از دست بدهند ولی شوچنکو عقیده دیگری دارد و می‌خواهد مثل دوران بازیگری خود و بازی یورو 2012 که مقابل همین تیم درخشان ظاهر شد، حالا به عنوان یک مربی تیمش را برای دیدار سخت یاری دهد.

از بازیکنان موثر سوئد در این یورو می‌توان به درخشش بازیکنانی مثل میرانچونک و یارمولنکو اشاره کرد که عملکرد فوق‌العاده از خود نشان دادند. آیا اوکراین می‌تواند با شکست سوئد شگفتی‌ساز شود یا شاگردان اندرسون باید در جمع 8 به مبارزه بپردازند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها