کد خبر: 500139
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۲:۰۷:۳۵
| |

در ادامه ی تنش ها بین آمریکا و روسیه:

بلینکن: واشنگتن حملات مسکو را تلافی خواهد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی لا ریپوبلیکا ضمن ابراز امیدواری به روابط با ثبات و سودمند با روسیه، تهدید کرد که واشنگتن حملات مسکو را تلافی خواهد کرد.

بلینکن: واشنگتن حملات مسکو را تلافی خواهد کرد
کد خبر: 500139
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۲:۰۷:۳۵

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رویترز امروز به نقل از مصاحبه آنتونی بلینکن نوشت: اگر روسیه حمله به ما را ادامه دهد یا مانند حملات (سایبری به شرکت نرم‌افزاری) سولار ویند (SolarWind) عمل کند و در انتخابات ما دخالت کرده و به (الکسی) ناوالنی (منتقد زندانی کرملین) تعدی کند، آن زمان ما واکنش نشان خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، بلینکن روابط با چین را «پیچیده‌ترین» خواند ولی گفت که آمریکا به روابط متفاوت کشورهای دیگر با پکن احترام گذاشته و از آنان نمی‌خواهد تا بین آمریکا و چین یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: اگر هنگام تعامل با چین - چه رقیب باشد، شریک یا مخالف - متفق عمل کنیم، مؤثرتر خواهیم بود.

دیپلمات ارشد آمریکایی گفت که ایتالیا تلاش‌های مهمی در جهت تدوین قانونی برای محافظت از شبکه نسل پنجم ارتباطات سیار خود در برابر «فروشندگان غیرقابل‌اعتماد» انجام داده و باید بررسی‌هایش را در مورد سرمایه‌گذاری احتمالی کشورهای دیگر ادامه دهد.

به نوشته رویترز، آمریکا شرکت چینی هوآوی را تهدید امنیتی خوانده و با ایتالیا و دیگر متحدان اروپایی‌اش لابی کرده تا از به‌کارگیری تجهیزات ساخت این شرکت در نسل نوین شبکه‌های مخابراتی خودداری کنند.

هوآوی اتهام‌های واشنگتن را رد کرده است.

بلینکن دیروز (7 تیر) برای شرکت در اجلاس وزیران کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش وارد ایتالیا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها