کد خبر: 500213
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۴:۳۱:۲۲
| |

موافقت شورا با یک فوریت اصلاح بودجه 1400

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت لایحه «اصلاح بند یک تبصره 3 ماده واحده مصوبه بودجه سال 1400 شهرداری تهران و مجوز انتشار 35 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» موافقت کردند.

موافقت شورا با یک فوریت اصلاح بودجه 1400
کد خبر: 500213
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۴:۳۱:۲۲

اعتمادآنلاین| در سیصد و ششمین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه اصلاح بند یک تبصره 3 ماده واحده مصوبه بودجه سال 1400 شهرداری تهران و مجوز انتشار 35 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران در دستور قرار گرفت که در همین راستا علی امام - مدیر عامل شرکت مترو تهران - گفت: سالانه در قانون بودجه کل کشور بند دال تبصره 5 ظرفیتی برای انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری های کشور پیش بینی می شود که عمده منابع برای توسعه قطار شهری های کلان شهرها است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حال حاضر چند سال است این رقم حدود 8000 میلیارد تومان در قانون بودجه کل کشور پیش بینی می شود و شهرداری تهران از ردیف قانونی، سالیانه مجوز شورا را در قدم اول اخذ و تحقق آن را پیگیری می کند.

امام افزود: ما برای سال 1400 مجوزی که از شورا داشتیم بحث 3000 میلیارد تومان اوراق بود که 2300 میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو و 700 میلیارد تومان برای توسعه اتوبوسرانی بود اما نکته ای که موجب شد این لایحه تقدیم شود، بحث «اورهال واگن های قطارهای مترو» بود.

وی تاکید کرد: بعد از گذشت 22 سال از ایجاد شبکه مترو اورهال قطارها مطلب بسیار جدی و حاد است و امروز بیش از 41 رام قطارهای نسل های اول مترو که در زمان مدیریت آقای هاشمی تامین شد، نیاز به اور هال دارد. می دانید که هزینه های اور هال، هزینه های خاص خود است ولی به مراتب از تامین قطارها کمتر است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران در ادامه گفت: از جهت اینکه این قطارها وارد شبکه مترو شود زمان بری کمتری دارد لذا برای اولین بار اگر مصوب شود ما می توانیم 500 میلیارد تومان برای اورهال قطار ها اضافه کنیم و لذا درخواست ما این است که بند یک تبصره 3 ماده واحده مصوبه بودجه 1400 غیر از 3 هزار میلیارد تومان توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی ، 500 میلیارد تومان هم برای اور هال قطار ها پیش بینی شود.

وی در پایان اظهارکرد: برای اوراق مشارکت سال 1400 نیز در شرایط خوبی قرار داریم چرا که با مساعدت دولت بحث عاملیت بانک این اوراق به بانک شهر واگذار شده است و بانک شهر هماهنگی بیشتری با شهرداری تهران دارد و خود را جزو خانواده شهرداری می داند. لذا امیدواریم با تصویب این لایحه و تحقق اوراق مشارکت این مبلغ در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد.

در نهایت یک فوریت این لایحه با 18 رای موافق به تصویب رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها