کد خبر: 500230
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۵:۰۰:۴۶
| |

مصائب ترامپ برای پنس تمامی ندارد

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنان روابط بی‌حاشیه‌ای با جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ ندارد و آینده سیاسی او در هاله‌ای از ابهام است. این جمهوری‌خواهان از او می‌خواستند تا نتایج انتخابات 2020 را مردود اعلام کند.

مصائب ترامپ برای پنس تمامی ندارد
کد خبر: 500230
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۵:۰۰:۴۶

اعتمادآنلاین| پایگاه طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در داخل حزب جمهوری‌خواه همچنان مانع سفت و سختی مقابل مایک پنس، معاون وقت ترامپ به شمار می‌روند همانها که از او می‌خواستند نتایج آرای الکترال را برای انتخابات 2020 تایید نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پنس به تازگی حضور پر رنگی داشته است و ماه آتی هم می‌خواهد در کنار دیگر چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواه در نشستی در آیوا شرکت کند. اما آینده سیاسی پنس به دلیل امتناع از پذیرش خواسته دونالد ترامپ به منظور پیروز اعلام کردن او در انتخابات در رقابت مقابل جو بایدن پیچیده شده است.

گرچه این تصمیم با استقبال چهره‌های دموکرات و جمهوری‌خواه مواجه شد، اما صدای اعتراض جبهه راستگرای حزب جمهوری‌خواه را درآورد و اگر او بخواهد سه سال دیگر برای کمپین ریاست جمهوری آماده شود، به این مجموعه رای‌دهندگان نیاز خواهد داشت.

داگ هی، استراتژیست جمهوری‌خواه و مدیر ارتباطات سابق کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌گوید: متاسفانه او با انجام کار درست طبق وظایف قانونی‌اش، از دید ترامپ مرتکب گناه نابخشودنی شده است و بنابراین حامیان او هم چنین نظری دارند.

کشمکش پنس با جناح ترامپ در حزب جمهوری‌خواه اوایل همین ماه به اوج خود رسید و هواداران رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در نشست "ائتلاف دین و آزادی" او را هو کرده و "خائن" خطاب کردند. گرچه این مخالفان، اکثریت جمع حاضر را تشکیل نمی‌دانند اما این حادثه نشان می‌دهد که ادعاهای بی‌اساس ترامپ مبنی بر وقوع تقلب انتخاباتی و به سرقت رفتن انتخابات، تا چه حد درون حامیان او نفوذ کرده است.

با وجود دفاعیه پنس، جمهوری‌خواهان به اتفاق آراء معتقدند که تعدادی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه برای همیشه به این معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پشت می‌کنند. یکی از مشاوران دونالد ترامپ پا را فراتر گذاشته و به پایگاه هیل گفت که کار پنس در سیاست جمهوری‌خواهان تمام است.

با این حال، نظرسنجی‌ها اوضاع را تا این حد وخیم نشان نمی‌دهد. هنوز تعدادی از نظرسنجی‌های جمهوری‌خواهان نشان می‌دهد که او در صورت تمایل می‌تواند به نامزدی ریاست جمهوری این حزب راه یابد. اما در کنار او نامزدهای دیگری هم حضور خواهند داشت که برای جلب آرای پایگاه ترامپ تلاش می‌کنند. حتی اگر خود ترامپ هم نخواهد در انتخابات بعدی شرکت کند، احتمالا برای تضعیف آینده سیاسی پنس تلاش می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها