کد خبر: 500326
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سهمیه فرزانه فصیحی و نقش عجیب و سوال‌برانگیز پیمان فخری!

چند روزی است که اختصاص سهمیه یونیورسالیتی به‌ فرزانه فصیحی علامت سوال های زیادی را ایجاد کرده و در این میان نقش مدیر نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک مسائل را سوال برانگیزتر کرده است.

سهمیه فرزانه فصیحی و نقش عجیب و سوال‌برانگیز پیمان فخری!
کد خبر: 500326
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زمانی که خبر تایید سهمیه المپیک فرزانه فصیحی منتشر شد، همه از اینکه یک زن دوومیدانی‌کار از ایران راهی این میدان بزرگ می‌شود، خوشحال شدند، اما سوالی که به وجود آمد شیوه انتخاب دونده 60 متر ایران بود و اینکه با کدام پیمانه و ترازو برای جایگاهی که فقط یک نفر می‌تواند از آن بهره‌مند شود، تصمیم‌گیری کرده‌اند در حالی که فردی با جایگاه جهانی بالاتر از فصیحی در دوومیدانی ایران وجود‌ دارد.


به گزارش اعتمادآنلاین ، هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در ابتدا از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی و کمیته ملی المپیک را عامل اصلی کسب این سهمیه عنوان و اعلام کرد که خودش هم تازه متوجه این موضوع شده است. اما صیامی در اظهارنظری دیگر اعلام کرد که پیمان فخری نقش اصلی معرفی فرزانه فصیحی را بر عهده داشته است!


اگر این مساله را که محال است فدراسیون دو و میدانی در معرفی ورزشکار خود بی‌تاثیر باشد فاکتور بگیریم، (چرا که در روند کسب‌سهمیه یونیورسالیتی در گام اول ورزشکار از سوی فدراسیون خود به فدراسیون جهانی معرفی شده، سپس نتیجه مجوز حضورش به کمیته ملی المپیک اعلام خواهد شد) پاسخ پیمان فخری به خبرنگاران تامل برانگیز بود.


فخری بدون در نظر گرفتن اینکه در دوومیدانی هزارم ثانیه‌ها و اعداد و ارقام صحبت می کنند، در اولین اظهاری که داشت اعلام کرد که تنها در ماده 100 می‌توانستیم برای این سهمیه نماینده داشته باشیم!


این ادعا در حالی مطرح شد که فدراسیون جهانی در بخش زنان 36 سهمیه یونیورسالیتی در 12 ماده به 36 کشور اعطا کرده. در دوهای 100متر، 200متر، 400متر، 800متر، 5 هزار متر، 100متر با مانع، 400متر با مانع و همچنین ماده‌های ماراتن، 20کیلومتر پیاده‌روی، پرش‌ارتفاع، پرش طول و پرتاب دیسک به جز مواد ترکیبی، 10 هزار متر و 3 هزار متر با مانع، امکان درخواست سهمیه یونیورسالیتی در بخش زنان وجود داشته است.

جالب اینکه مدیر نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک بار دیگر عنوان می‌کند که 100 متر تنها ماده نبوده، اما در تنها ماده‌ای که جای خالی وجود داشته 100 متر بوده، که با طرح این دلیل باز هم ماجرا زیر علامت سوال‌های زیادی خواهد بود.

اما سوال‌هایی که باید از پیمان فخری پرسید این است که شما چه زمانی به فدراسیون جهانی برای استفاده از سهمیه یونیورسالیتی در دو 100 متر درخواست داده‌‌اید؟ آیا در مورد مواد دیگر اقدامی کرده‌اید؟ اصلا آیا واقعا اقدامی بوده یا خود فدراسیون جهانی شما را آگاه ساخته؟ اگر دو تا سه ماه پیش بر اساس وظیفه اقدام کرده بودید، می‌دانستید پرش طول و مواد دیگر هم در آن زمان می‌توانسته با مکاتبات شما یک ورزشکار را بپذیرد؟


سوال دیگر ما از این مسئول دلسوز این است که آیا به نمایندگی از تمامی رشته‌ها به تنهایی تصمیم فنی اتخاذ می‌کنند؟ تاکنون ورزش کشور کارشناسی به خود ندیده که بتواند برای تمامی رشته‌ها نظرات فنی داشته باشد. حال آنکه چرا کمیته ملی المپیک پس از این همه حاشیه مکاتبات خود رابا فدراسیون جهانی دوومیدانی و کمیته جهانی المپیک علنی نمی‌کند تا انگشت اتهام را از روی خود بردارد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها