کرملین:

زود است که درباره بهبود روابط با آمریکا حرف بزنیم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور با اشاره به دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو اعلام کرد، هنوز خیلی زود است که درباره گرمی روابط بین دو کشور صحبت شود.

زود است که درباره بهبود روابط با آمریکا حرف بزنیم
کد خبر: 500401
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۰:۴۲:۵۸

اعتمادآنلاین| سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر زمان‌بر بودن بهبود روابط روسیه و آمریکا بعد از دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور تاکید کرد، زود است که درباره گرم شدن روابط مسکو و واشنگتن صحبت شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» در مصاحبه با شبکه «روسیا 24» اعلام کرد، بعد از نشست ژنو (بین پوتین و بایدن) تغییری در روابط دوجانبه روسیه و ایالات متحده ایجاد نکرده است و به حداقل چند ماه برای گرم شدن روابط نیاز خواهد بود.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: «سوالاتی درباره روابط روسیه و ایالات متحده باقی است. قطعا با گذشت دو هفته (از دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو) اوضاع تغییر نمی‌یابد. می‌دانید موضوع شبیه به چیست؟ شبیه یک بیماری فراموش شده است: شما شروع به مصرف دارو می‌کنید و اثر آن فقط در چند روز مشاهده می‌شود. در اینجا هم ما باید ماه‌های خاصی صبر کنیم تا حداقل تمایلی به سمت گرم شدن روابط دو جانبه را احساس کنیم».

به گفته پسکوف، مساله روابط دوجانبه با آمریکا باعث دغدغه شهروندان روسیه است و سوالات در تماس‌های مستقیم با رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین شامل این موضوع بوده است. سخنگوی کاخ کرملین افزود: «مسائل بین‌المللی خیلی کمتر روس‌ها را نگران می‌کند».

تاکید سخنگوی ولادیمیر پوتین بر زمان‌بر بودن تاثیر دیدار دو هفته قبل روسای جمهور روسیه و آمریکا بر بهبود روابط دو کشور در حالی انجام شده که به دنبال این دیدار در ژنو، سفرای مسکو و واشنگتن به محل کارشان در سفارت‌خانه‌های دو کشور برگشتند.

به رغم توافق پوتین و بایدن برای بازگشت سفرا، تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا بر سر مسائلی از قبیل ادعای واشنگتن درباره دست داشتن مسکو در حملات سایبری و اختلافات بر سر اوکراین و تحرکات ناتو در مجاورت مرزهای روسیه، همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها