کد خبر: 500430
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۱:۴۳:۳۸
| |

بحران آب و هوایی: سرمایه گذاری پنج کشور آسیایی در نیروگاه سوخت فسیلی

یک اندیشکده مالی در گزارش جدید خود نوشت پنج کشور آسیایی با سرمایه گذاری 80 درصدی در نیروگاه های جدید زغال سنگ در جهان اهداف آب و هوایی را به خطر می اندازند.

بحران آب و هوایی: سرمایه گذاری پنج کشور آسیایی در نیروگاه سوخت فسیلی
کد خبر: 500430
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۱:۴۳:۳۸

اعتمادآنلاین| روزنامه گاردین نوشت: اندیشکده مالی «کربن تراکر» در تحقیقات جدید خود به این نتیجه رسیده که کشورهای چین،هند، اندونزی، ژاپن و ویتنام قصد دارند بیش از 600 واحد نیروگاه سوخت فسیلی احداث کنند. این در حالیست که انرژی تجدید پذیر ارزان تر از بسیاری از نیروگاه های جدید زغال سنگ است.

به گزارش ایرنا، این رسانه افزود: سرمایه گذاری این کشورها یکی از اصلی ترین منابع تخریب کننده محیط زیست است که می تواند 300 گیگابایت برق تولید کند که به اندازه سه برابر ظرفیت تامین برق انگلیس است. این در حالیست که کارشناسان آب و هوایی در سازمان ملل خواستار لغو فعالیت همه نیروگاه های سوخت فسیلی هستند.

کاترین هیلنبراندن نویسنده این گزارش گفت: تلاش این کشورها برای تولید برق از زغال سنگ حرکت در خلاف مسیر آب است. به ویژه این که انرژی تجدیدشدنی راه حل های ارزان تری را که از اهداف جهانی آب و هوایی نیز حمایت می کند، ارائه می دهد. سرمایه گذاران باید پروژه های جدید نیروگاه های سوخت فسیلی را کنار بگذارند. بسیاری از این طرح ها احتمالا از همان آغاز بازدهی منفی خواهند داشت.

گاردین نوشت: هر چند کشورهای آسیایی هنوز هم برای ساخت نیروگاه های فسیلی پول هدر می دهند، کشورهای پیشرفته به سرعت به سمت طرح هایی برای کنار گذاشتن چنین پروژه هایی پیش می‌روند. دولت انگلیس اعلام کرده طرح های خود را برای نابودی نیروگاه های سوخت فسیلی، نسبت به آنچه که سال گذشته برنامه ریزی شده بود یک سال به جلو کشیده و قصد دارد این طرح ها را تا سال 2024 تکمیل کند.

مهلت جدید برای کنار گذاشتن نیروگاه های سوخت فسیلی در انگلستان که 1.5 درصد از برق این کشور را در سه ماهه اخر سال 2020 تامین کرد باعث تعطیلی یک نیروگاه سوخت فسیلی در شهر ناتینگهام خواهد شد. نیروگاه هایی در غرب این کشور نیز تا سپتامبر 2022 خاموش خواهد شد.

گاردین با استناد بر نتایج تحقیقات اندیشکده کربن تراکر نوشت: چین یکی از سرمایه گذاران اصلی سوخت فسیلی است که به دنبال افزایش ظرفیت 1.100 گیگاواتی نیروگاه های سوخت فسیلی خود به 187 گیگابایت است.

این اندیشکده مدعیست که مزارع بادی و خورشیدی تاکنون توانسته اند برق ارزان تری را نسبت به بیش از 85 درصد از نیروگاه های فسیلی کنونی تولید کنند و تا سال 2024، انرژی تجدید پذیر می تواند با نیروگاه هایی که سوخت آنها را منابع فسیلی تشکیل می دهند، رقابت کند.

در این گزارش همچنین آمده است: در هند که دومین کشور بزرگ تولید کننده برق فسیلی در جهان است و در اندونزی انرژی تجدید پذیر می تواند تا سال 2024 با انرژی تولیدی با سوخت فسیلی رقابت کند. این در حالیست که در ژاپن و ویتنام زغال سنگ تا سال 2022 در مقایسه با انرژی تجدید پذیر کمتر اقتصادی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها