کد خبر: 500463
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۲:۲۵:۱۹
| |

مقام هندی:

قیمت بالای اوپک تمایل به خرید نفت ایران را بیشتر می‌کند

دارمندرا پرادان وزیر نفت هند یک روز پیش از اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد وی درحال ترغیب کشورهای تولید کننده نفت برای کاهش قیمت نفت است و قیمت‌های بالا هند را مجبور خواهد کرد از منابع دیگر مانند ایران نفت بخرد.

قیمت بالای اوپک تمایل به خرید نفت ایران را بیشتر می‌کند
کد خبر: 500463
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۲:۲۵:۱۹

اعتمادآنلاین| اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است فردا ( پنجشنبه 1 جولای/ 10 تیر) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود. این اجلاس با هدف تصمیم گیری در مورد میزان عرضه نفت به بازار برگزار می‌شود.


به گزارش ایرنا، نشریه "هندو" در این خصوص نوشت: وزیر نفت هند در کنفرانس انرژی "بلومبرگ بی‌ان اف" با اشاره به اینکه تورم یک مشکل بزرگ برای رشد اقتصادی این کشور است، تاکید کرد ذخیره‌های راهبردی نفت هند که سال گذشته با استفاده از قیمت پایین این محصول تامین شده بود، به اتمام رسیده است.


وی افزود: هند یک بازار بسیار حساس به قیمت است. ما رفتار خاص خود را در مورد هزینه داریم. اگر افرادی به دنبال رساندن قیمت‌ها به 80 دلار در هر بشکه هستند، ما از آن‌ها خریداری نخواهیم کرد. قیمت مناسب برای هند در اولویت است.


وزیر نفت هند همچنین اشاره کرد که دهلی نو براساس چارچوب جهانی دیپلماتیک خود از هر گزینه‌ای که قیمت‌های رقابتی‌تر ارائه کند استفاده خواهد کرد. این گزینه‌ها درصورتی که تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه تهران لغو شوند، شامل ایران نیز خواهد بود.


با افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت سوخت در بازارهای هند از مرز 100 روپیه (حدود 1.35 دلار) عبور کرده است.


دولت هند به شرکت‌های نفتی این کشور اجازه داده است تا با نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمتهای سوخت را در بازارهای هند به روز رسانی کنند. به این ترتیب اگر قیمت نفت در بازارهای جهانی بالا برود، مصرف کنندگان هندی باید پول بیشتری برای تهیه سوخت و انرژی پرداخت کنند.


هند که سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان می‌باشد، به سازمان اوپک فشار آورده است تا قیمت‌های این محصول را حفظ کند. دهلی نو همچنین به سازمان اوپک اعلام کرده است که قیمت‌های غیر واقعی که از اصول بازار به دور هستند به کشورهای وارد کننده نفت صدمه می‌زنند.


هند 83 درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می‌کند. عربستان سعودی پس از عراق بزرگ‌ترین صادر کننده نفت به هند است.


بر اساس داده‌های دولت هند، هزینه واردات نفت این کشور در سال 2018-19 حدود 111.9 میلیارد دلار بوده است که این هزینه در سه سال پیش (2015-16) 64 میلیارد دلار براورده شده بود.


مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.


هند به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری نیاز بسیاری به انرژی دارد.


آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می‌کند که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها