کد خبر: 500479
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۲:۴۶:۵۶
| |

سرمدی:

دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند

نماینده مردم اسد آباد با اشاره به معضل تأمین خوراک دام گفت که دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند.

دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند
کد خبر: 500479
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۲:۴۶:۵۶

اعتمادآنلاین| کیومرث سرمدی در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) مجلس مستند به اصل 43 قانون اساسی گفت: دامداران و کشاورزان در حال نابودی هستند و امروز تأمین نهاده‌ها و خوراک دام تبدیل به یک معضل بزرگ در کشور شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مسئولان اعلام کرده‌اند که چندین هزار تن کالاهای اساسی در بنادر شمال و جنوب کشور دپو شده و در حال فاسد شدن و نابودی است، اگر به موقع نسبت به ترخیص این کالاها اقدام نشود باید کالاهایی را که مورد نیاز مردم و دامداران است را معدوم کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مقادیر زیادی از نهاده‌های دامی و روغنی در انبارهای بنادر شمال و جنوب به اظهار مسئولان دپو شده و امروز دام‌ها و طیور گرسنه هستند و دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند. حدود 4.5 میلیون تن ذرت دامی و کنجاله‌های سویا و جو دپو شده و به علت عدم تخصیص به موقع ارز و ناهماهنگی در بستر نظام توزیع نهاده‌های دامی و محدودیت‌های ناوگان حمل و نقل داخلی، در حال نابودی است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در این باره گفت: اگر وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این مورد فکری نکنند، در زمان نه چندان دور ما دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد که تبعات آن به دولت جدید خواهد افتاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها