کد خبر: 500525
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۴:۰۸:۰۰
| |

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان:

مذاکرات وین در مرحله حساسی است/ منتظر تصمیم رئیس جمهور منتخب ایران هستیم

وزیر خارجه آلمان طی نشست خبری با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن درباره وضعیت بحران این کشور و همچنین مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد و گفت: مذاکرات وین در مرحله ظریف و حساسی قرار دارد و منتظر تصمیم رئیس جمهور منتخب ایران در مورد توافق است.

مذاکرات وین در مرحله حساسی است/ منتظر تصمیم رئیس جمهور منتخب ایران هستیم
کد خبر: 500525
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که به برلین سفر کرده، شرکت کرد.

به گزارش فارس به نوشته رسانه‌های محلی، ماس در این نشست خبری درباره وضعیت یمن گفت: «در نتیجه حملات، وضعیت مأرب نگران‌کننده است و آتش بس ضروری است. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که از یمن حمایت کنند».

وی با بیان اینکه آلمان آماده است تا تمام فرصت‌ها را برای پایان‌دادن به فاجعه یمن ارائه دهد، توضیح داد: «ما بر حمایت از سازمان ملل در اقدامات سیاسی و بشردوستانه خود در مورد یمن متمرکز هستیم».

بر اساس این گزارش‌، وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر اینکه اوضاع در یمن از تحولات منطقه‌ای غیرقابل تفکیک است، افزود: «طرح کمک سازمان ملل برای یمن تنها 43 درصد تأمین شده است».

عربستان سعودی در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که همچنان یمن را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از محاصره همه جانبه این کشور دست نمی‌کشد. مقامات دولت نجات ملی یمن بارها تاکید کردند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌بس بی فایده است.

ماس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران و همچنین احتمال مطرح‌شدن فعالیت‌های منطقه‌ای تهران در این مذاکرات، اظهار داشت: «مذاکرات وین در مرحله ظریف و حساسی قرار دارد و منتظر تصمیم رئیس جمهور منتخب ایران در مورد توافق است».

وی با ادعای اینکه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء باعث افزایش تنش‌ها در این کشور هستند، مدعی شد: «نقش ایران در بحران یمن باید تغییر کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها