کد خبر: 500540
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۴:۳۲:۰۲
| |

مالک شریعتی:

دولت مبارزه با مافیای کنکور را پیگیری کند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مبارزه با مافیای کنکور و قطع نفوذ ناشران کمک آموزشی از نظام سنجش دانشجو و برقراری عدالت آموزشی برای همه ایرانیان به خصوص دانش‌آموزان پناهجوی افغان یک ضرورت است.

دولت مبارزه با مافیای کنکور را پیگیری کند
کد خبر: 500540
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۴:۳۲:۰۲

اعتمادآنلاین| مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری شفاهی با بیان این اعتقاد که «با پایان دولت، دوران تحریم داخلی و شرطی کردن اقتصاد ملی با تحریم خارجی تمام خواهد شد» ابراز عقیده کرد: جریان تحریم داخلی در محیط اقتصاد ملی مین گذاری‌های متعددی از جمله بورس، کسری بودجه، نقدینگی افسارگسیخته، فساد اداری و اقتصادی کرده است که اولویت اول تیم هماهنگ با فرماندهی واحد اقتصادی در دولت جدید، مین یابی و خنثی سازی آنها است تا زمینه فعالیت اقتصادی سالم فراهم شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید ریشه‌های فساد اداری و اقتصادی خشکانده شود که در این خصوص مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون شهید دیالمه با کارویژه فسادستیزی و پیگیری شفافیت آماده همکاری با دولت خواهد بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کنکور گفت: مبارزه با مافیای کنکور و قطع نفوذ ناشران کمک آموزشی از نظام سنجش دانشجو ضرورتی است که باید دولت پیگیری کند. همچنین عدالت آموزشی برای همه ایرانیان به خصوص دانش آموزان پناهجوی افغان یک ضرورت است.

شریعتی به تحرکات برخی افراد مسئله دار برای حضور در دولت جدید با آوردن مثالی اشاره کرد و افزود: افرادی در وزارت نفت که در چند سال اخیر در پرونده های فساد اقتصادی و رانت خواری مانند کرسنت، پتروشیمی و امثالهم، پرونده مفتوح یا شائبه دخالت دارند خود را نامزد وزارت نفت می دانند.

کسانی که به خاطر پاداش های نجومی بازنشستگی از وزارت نفت رفتند و مشاور بازگشتند. آقای رئیسی، مردم مانع تکرار دولت سوم روحانی شدند، شما اجازه ندهید وزارتخانه تکراری شکل بگیرد.

وی افزود: پارک فناوری ها و بحث سفرا، برای دولت تبدیل به حیاط خلوت شده بود که آقای ظریف درخصوص سفرا پیگیری های لازم را انجام دادند که جای تشکر دارد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که درخصوص شهرداری تهران خبرهایی می رسد که افراد مسئله دار در حال جایابی هستند، به شهردار تهران تذکر می دهیم که این رویه را تغییر دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها