دیدار نخست وزیر عراق با رئیس اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر بلژیک

نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه با نخست‌وزیر بلژیک در جریان سفر رسمی‌اش به بروکسل دیدار کرد. رئیس اتحادیه اروپا نیز در دیدار با الکاظمی تعیین موعد برگزاری انتخابات در عراق را اقدامی بسیار مهم خواند و تأکید کرد که اتحادیه اروپا آماده هرگونه کمک به عراق در این باره است.

دیدار نخست وزیر عراق با رئیس اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر بلژیک
کد خبر: 500648
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۰۸:۳۷:۰۹

اعتمادآنلاین| مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با الکساندر دوکرو، همتای بلژیکی به بررسی روابط دو کشور، راه‌های تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف و مسائل مشترک پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکاظمی از موضع بلژیک در حمایت از عراق، مقابله با داعش از طریق ائتلاف جهان، نیز مشارکت آن در آموزش و کمک به نیروهای امنیتی عراق و همکاری در زمینه اطلاعاتی در قالب تلاش‌های مقابله با تروریسم تشکر کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین حمایت بلژیک از صندوق ثبات عراق وابسته به برنامه توسعه سازمان ملل با هدف بازسازی شهرهای آزا شده و برنامه مین‌زدایی و برنامه‌های کمک انسانی که کمیسیون عالی امور پناهندگان سازمان ملل دنبال می‌کند را ستود.

همچنین میدل ایست نیوز گزارش داد: مصطفی الکاظمی در ادامه سفر خود به بروکسل با «اورزولا فون درلاین»، رئیس اتحادیه اروپا، دیدار کرد.

او در این دیدار از حمایت اتحادیه اروپا از یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق قدردانی کرد و خواستار حمایت اتحادیه از روند بازسازی مناطق آزادشده از چنگ داعش و اجرای تعهدات مطرح‌شده در کنفرانس کویت در 2018 برای کمک به بازسازی عراق شد.

الکاظمی تأکید کرد که انتخابات زودهنگام عراق در موعد مقرر برگزار خواهد شد و دولت عزم خود را برای موفقیت در اجرای آن جزم کرده و امیدوار به کمک اتحادیه اروپا در این باره است.

او با اشاره به تلاش‌های بغداد برای خارج شدن نام عراق از لیست کشورهای پرخطر در موضوع پول‌شوئی ازسوی اتحادیه اروپا، خواستار تشکیل کمیته‌ای مشترک برای پیگیری این موضوع و کمک به عراق در مبارزه با فساد و بازپس‌گیری اموال خارج از کشور شد.

نخست‌وزیر عراق گفت که دولتش به برنامه‌ اصلاحات اقتصادی موسوم به برگه سفید اطمینان دارد و برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از سرمایه‌گذاران تلاش می‌کند و از اتحادیه اروپا خواست که در این باره به عراق کمک کند.

رئیس اتحادیه اروپا نیز در این دیدار تعیین موعد برگزاری انتخابات در عراق را اقدامی بسیار مهم خواند و تأکید کرد که اتحادیه اروپا آماده هرگونه کمک به عراق در این باره است.

فون در لاین پیروزی ملت عراق بر تروریسم را کاری بزرگ و موجب قدردانی اتحادیه اروپا خواند و تأکید کرد که اتحادیه اروپا به حمایت خود از نیروهای مسلح عراق ادامه می‌دهد.

او همچنین از سیاست متعادل دولت عراق که موجب تقویت جایگاه بین‌المللی این کشور شده قدردانی کرد.

نخست‌وزیر عراق پیش از این با حضور در دبیرخانه دائم پیمان آنتلانتیک با نمایندگان کشورهای عضو در این پیمان دیدار و بر اهمیت گسترش روابط عراق و ناتو تأکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها