در اراضی اشغالی:

اشتاین مایر: دادگاه کیفری بین‌المللی صلاحیت تحقیق از اسرائیل را ندارد!

رئیس جمهوری آلمان در سفر به اراضی اشغالی گفت: دادگاه کیفری بین‌الملل صلاحیت تحقیق از اسرائیل را درباره نقض‌هایی که در اراضی فلسطینی انجام داده، ندارد و تشکیل کشور فلسطین و تعیین مرزهای منطقه‌ای آن تنها از طریق مذاکرات مستقیم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ممکن است، با این حال آلمان به استقلال دادگاه کیفری بین‌المللی و حاکمیت قضایی آن احترام می‌گذارد.

اشتاین مایر: دادگاه کیفری بین‌المللی صلاحیت تحقیق از اسرائیل را ندارد!
کد خبر: 500657
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۰۹:۱۷:۲۵

اعتمادآنلاین| فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان که برای شرکت در مراسم تودیع روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در اراضی اشغالی شد و قرار است امروز (پنج‌شنبه) با ریولین دیدار کند، در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان هاآرتص اظهار کرد: آلمان بر این باور است که دادگاه کیفری بین‌المللی صلاحیت تحقیق از اسرائیل را درباره نقض‌هایی که در اراضی فلسطینی انجام داده، ندارد و موضعگیری دولت آلمان این است که دادگاه کیفری بین‌المللی به دلیل غیاب کشور فلسطین در این موضوع صلاحیت ندارد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری آلمان گفت: تشکیل کشور فلسطین و تعیین مرزهای منطقه‌ای آن تنها از طریق مذاکرات مستقیم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ممکن است، با این حال آلمان به استقلال دادگاه کیفری بین‌المللی و حاکمیت قضایی آن احترام می‌گذارد و این مساله به کریم خان، دادستان جدید (که اواسط ماه جاری میلادی این سمت را بر عهده گرفت) مربوط می‌شود که چگونه این تحقیقات همسو با چارچوب قانونی مسؤولیتش انجام شوند.

اشتاینمایر در ادامه اعلام کرد که در این سفر با نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره مسایل دوجانبه تل‌آویو-برلین و نیز درگیری‌های دو طرف فلسطینی-اسرائیلی گفت‌وگو خواهد کرد.

او گفت: بی‌تردید بالا گرفتن چشمگیر خشونت در ماه مه به شکل دردناکی به همه مسؤولان مربوطه نشان داد که این درگیری هرگز پنهان نخواهد ماند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

رئیس جمهوری آلمان افزود: در شرایط حاضر فکر می‌کنم آنچه اهمیت دارد، ایجاد اعتماد میان رهبران جدید اسرائیل و طرف فلسطینی است و ازسرگیری گفت‌وگوی مستقیم درباره مسایل بزرگ هدفی است که تنها با برداشتن گام‌هایی کوچک و همکاری چشمگیر می‌توان به آن رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها