کد خبر: 500726
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۱۲:۲۵:۳۳
| |

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید:

فرصت شغلی برای بیش از 2 میلیون نفر با اتمام طرح‌های صنعتی

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید علت عدم تکمیل 50 درصد از طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد را مربوط به مشکلات مالی دانست و گفت: با تکمیل تمام طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی، حدود 2 میلیون و 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

فرصت شغلی برای بیش از 2 میلیون نفر با اتمام طرح‌های صنعتی
کد خبر: 500726
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۱۲:۲۵:۳۳

اعتمادآنلاین| «بابک دین‌پرست» در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به ماده 61 قانون رفع موانع تولید، یکی از تکالیف مهم این ستاد را حل و فصل مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تمام اعلام کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل جلسه، نماینده معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، گزارش دقیقی در ارتباط با آخرین وضعیت واحدهای صنعتی و معدنی و پیشنهاداتی در این رابطه ارائه داد.

ایجاد دو میلیون و 300هزار فرصت شغلی جدید با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

به گزارش شاتا، قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با استناد به گزارش ارائه شده در این خصوص، تعداد کل طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی را 76 هزار و 835 مورد اعلام کرد و گفت: اگر این طرح‌ها و واحدهای تولیدی تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند 2میلیون و 300هزار فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کنند.

دین‌پرست، ارزیابی حدود 3هزار و 850 طرح نیمه تمام که تا پایان سال 99 دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد بودند، برای احصاء دلیل عدم تکمیل آن‌ها انجام شده است و حدود 50 درصد این واحدها به دلیل مشکلات مالی به بهره‌برداری نرسیدند؛ مسائل مدیریتی، زیرساخت‌ها و تامین مواد اولیه از دیگر موانع اصلی تکمیل این طرح‌ها بوده است.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه تعداد طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در حال حاضر به 3 هزار و 360 طرح کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با دستور رئیس ستاد تسهیل، مصوب شد کارگروهی ویژه در دبیرخانه ستاد جهت بررسی و تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و با سرمایه‌گذاری حداقل هزار میلیارد تومان، تشکیل شود.

تکمیل سامانه‌های مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ادامه به گزارش ارائه شده درخصوص بررسی سامانه‌های مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در جلسه روز دوشنبه ستاد اصلی که در وزارت کشور برگزار شد، میانگین اجرای سامانه‌ها 72 درصد اعلام شد و در این جلسه هم مقرر شد راه‌اندازی و تکمیل این سامانه‌ها در بازه زمانی مشخصی انجام شود و دبیر خانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم این موضوع را پیگیری کند و همچنین بر اساس دستور وزیر صمت، مقرر شد دسترسی‌های لازم به پلیس امنیت اقتصادی داده شود.

دین پرست، موضوع تعیین هیات خبرگان بانکی و اقتصادی به عنوان نماینده تام‌الاختیار بانک مرکزی در استان ها از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود و همچنین موضوع شناسایی قوانین و مقررات مالی در حوزه تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری آخرین موضوعی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

وی از ارسال همه مصوبات این ستاد و پاسخ‌های دستگاه‌های مکلف شده به دستگاه‌های قضایی و سازمان بازرسی جهت بررسی همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال خبرداد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها