کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکایی‌ها شرایط خوبی ندارند/ اقدام آمریکا تهاجمی نبود

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها شرایط خوبی ندارند. دلیل اینکه دست به حمله می‌زنند دفاع از موقعیت خود، نظرات، افکار و دیدگاه‌هایی است که ناشی از آثار خروج آنهاست.

آمریکایی‌ها شرایط خوبی ندارند/ اقدام آمریکا تهاجمی نبود
کد خبر: 500794
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۰۷:۴۸:۵۰

اعتمادآنلاین| «جعفر قنادباشی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در خصوص حمله اخیر آمریکا به حشدالشعبی اظهار کرد: در حال حاضر آمریکایی‌ها شرایط خوبی ندارند.

به گزارش برنا، دلیل اینکه دست به حمله می زنند دفاع از موقعیت خود، نظرات، افکار و دیدگاه هایی است که ناشی از آثار خروج آنهاست. با این حمله ها یادآور می شوند که آنها علاقمند به ماندن در عراق و سوریه هستند.

او با بیان اینکه این اقدام آمریکایی ها یک اقدام تهاجمی نیست، گفت: این اقدام یک اقدام انفعالی است.

در عراق قانونی به تصویب رسیده که دولت عراق را ملزم می کند که آمریکایی ها باید از عراق خارج شوند و همینطور در سوریه حضور آمریکایی ها غیر قانونی است.

بنابراین آمریکایی ها می بینند که مردم عراق به دلیل حشد الشعبی قدرتمندتر شدند و آمادگی اخراج آنها را دارند بنابراین می خواهند به دولت سوریه و حشد الشعبی بفهمانند که آنها اصرار بر ماندن، دارند.

قنادباشی تصریح کرد: در واقع اخطاری بود برای اینکه عملیات در آنجا انجام نشود اما دیدیم که برعکس شد و راکت هایی به پایگاه آمریکا اصابت کرد که تعدادی کشته شدند و خودروهای نظامی آنها منهدم شد.

آمریکایی ها برخلاف تصور می خواستند موقعیت خود را در عراق تثبیت شده اعلام کنند اما الان بیش از هر زمان دیگری پس از پاسخی که دریافت کردند، موقعیت آنها متزلزل شده است.

او اضافه کرد: در واقع اشتباه بزرگی بود که آمریکایی ها انجام دادند و می خواستند موقعیت خود را مستحکم تر کنند ولی الان با عملیاتی که دریافت کردند اثبات شد کسانی که می خواهند آمریکایی ها از عراق بیرون بروند، بسیار در حرفشان جدی هستند و از هیچ چیزی واهمه ندارند.

قنادباشی عنوان کرد: شاید در آینده هم پاسخ های دیگری دریافت کنند لذا نه تنها امکان پاسخ وجود دارد بلکه این حملات کاملا به صورت راکتی صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها