کد خبر: 500927
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۲:۴۵:۴۰
| |

طرح نمایندگان مجلس برای شفایت درآمد و حقوق مدیران دولتی

بیش از 50 نماینده مجلس با امضاء طرحی خواستار شفافیت دریافتی‌های کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

طرح نمایندگان مجلس برای شفایت درآمد و حقوق مدیران دولتی
کد خبر: 500927
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۲:۴۵:۴۰

اعتمادآنلاین| بیش از 50 نماینده مجلس با امضاء طرحی خواستار شفافیت دریافتی‌های کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های اصلی و فرعی بررسی کننده ارجاع کننده ارجاع داده است.

عنوان طرح:طرح شفافیت دریافتی‌های کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران

*دولت مکلف است امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرائی شامل قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه ها، سازمان‌ها و مؤسسات و دانشگاهها، شرکت‌های دولتی و.. را ارائه کند.

*حسابرسان و بازرسان قانونی از جمله سازمان حسابرسی و جامعه حسابداران رسمی کشور مکلفند در حین انجام وظایف قانونی موارد مندرج در این قانون را کنترل و ضمن درج مراتب در گزارش‌های حسابرسی و بازرس قانونی، تخلفات صورت گرفته را در اسرع وقت به مراجع ذی صلاح (اعضای مجمع عمومی، هیأت‌های تخلفات اداری، مرجع قضائی، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور) اعلام نمایند.

*دولت مکلف است ظرف مدت ششماه پس از ابلاغ این قانون به رئیس جمهور سازوکارهای مناسب در نظامات پرداخت حقوق و مزایا و نظام مالیاتی را به نحوی مدون نماید که اختلاف حقوق و مزایای بین مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان موضوع این قانون در مشاغل مشابه و شرایط مشابه در هر صورت از بیست درصد 20 (% تجاوز نکند و در مسیر تصمیم گیری قانونی قرار دهد.

*میانگین حقوق، مزایا و فوقالعاده‌های مستمر و غیرمستمر ماهانه اعم از اضافهکار، کشیک، کارانه، انواع فوقالعادهها، کمک هزینه، حق مأموریت، حق جلسه، پاداش و سایر عناوین مشابه، در سال پس از کسر سهم بیمه پایه درمان، مالیات و بازنشستگی به مدیران عامل و اعضای هیأتمدیره بانکها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی و سایر اشخاص حقوقی و شرکت‌های مشمول ماده منتشر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها