کد خبر: 500933
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۳:۰۹:۲۱
| |

کوبا:

متهم کردن هاوانا به قاچاق انسان، نماد فساد سیاسی آمریکا است

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن همای آمریکا مبنی بر حفظ نام کوبا در «فهرست سیاه» کشورهایی که طبق استانداردهای واشنگتن، اقدامات کافی برای مبارزه با قاچاق انسان را انجام نمی‌دهند، این اقدام را «غیرصادقانه» و نماد فساد سیاسی آمریکا دانست.

متهم کردن هاوانا به قاچاق انسان، نماد فساد سیاسی آمریکا است
کد خبر: 500933
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۳:۰۹:۲۱

اعتمادآنلاین| دولت کوبا در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر حفظ نام کوبا در «فهرست سیاه» کشورهایی که طبق استانداردهای واشنگتن، اقدامات کافی برای مبارزه با قاچاق انسان را انجام نمی‌دهند، این اتهامات را «غیرصادقانه» خواند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری افه، «برونو رودریگس» وزیر امور خارجه کوبا در پاسخ به این اقدام در صفحه توییترش نوشت: اتهامات ایالات متحده مبنی بر اینکه برنامه‌های همکاری پزشکی کوبا، پوششی برای قاچاق انسان است، غیر صادقانه است و کادر بهداشتی پزشکی کوبا را آزرده خاطر می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا افزود: دروغ‌های ساختگی دوران دولت دونالد ترامپ (2017- 2021) برای توجیه تجاوزها علیه کوبا، بی‌شرمانه تکرار می‌شوند و این نماد فساد سیاسی آمریکا است.

هاوانا بارها سیاسی کاری کاخ سفید پیرامون مسئله همکاری پزشکی کوبا در سطح بین الملل را محکوم کرده است.

در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا از قاچاق افراد در کشورهای مختلف که توسط بلینکن ارائه شد، نام کشورهای مغضوب آمریکا، کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا از آمریکای لاتین دیده می‌شود.

دولت آمریکا همه ساله گزارش‌هایی در حوزه حقوق بشر، تروریسم یا قاچاق انسان منتشر می‌کند و کوبا تقریبا در همه این بررسی‌ها در پایین‌ترین استانداردها محک زده می‌شود.

«پدرو لوئیس پدروسو» سفیر کوبا در سازمان ملل به تازگی با شرکت در دومین کنفرانس سران نهادهای ضدتروریسم سازمان ملل متحد، بار دیگر درج نام کوبا در فهرست یکجانبه دولت آمریکا درباره کشورهایی که گفته می شود حامی تروریسم هستند را محکوم کرد.

در سال 2008 زمانی که «رائول کاسترو» برادر فیدل کاسترو (رهبر انقلابی کوبا و اسطوره مبارزه با امپریالیسم آمریکا) بر سر کار آمد، در مقابل، باراک اوباما تصمیم گرفت تا برخی محدودیت‌ها برای کوبایی‌ها را لغو کند، از سال 2014 زمزمه‌های روابط دو کشور آغاز شد.

در نتیجه در همان سال در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و با ایجاد تغییرات در سیاست خارجی آمریکا، پس از نیم قرن تحریم و محاصره کامل اقتصادی کوبا، روابط دو کشور از سر گرفته شد.

اما این توافق دوامی نداشت و با روی کار آمدن دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به صورت یکجانبه لغو شد و فشارها علیه این کشور ضد امپریالیسم آمریکای لاتین افزایش یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها