کد خبر: 500938
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۳:۳۰:۵۶
| |

دادستان کل آمریکا احکام اعدام فدرال را معلق کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، دادستان کل این کشور دستور توقف موفقت تمامی اعدام‌های برنامه‌ریزی شده فدرال را در پی بروز نگرانی‌ها مربوط به رفتار ناعادلانه با زندانیان صادر کرده است.

دادستان کل آمریکا احکام اعدام فدرال را معلق کرد
کد خبر: 500938
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۳:۳۰:۵۶

اعتمادآنلاین| در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، ویلیام بار، دادستان کل وقت این کشور استفاده از مجازات مرگ را برای زندانیان فدرال و پس از یک وقفه 20 ساله صادر کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده که ممنوعیت موقت اعدام‌های فدرال در پی بررسی‌های در جریان مربوط به تصمیم‌های وزارتخانه و روندهای مربوطه به قوت خود باقیست و «مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا دستور به توقف موقتی اجرای احکام مرگ را داده است.

این بررسی به ویژه درباره اتهاماتی است که در جریان تحقق مجدد روند اجرای حکم مرگ در دوران ترامپ مطرح شده و شامل تاثیرات استفاده از داروی کشنده پنتوباربیتال و اعمالی برای تسریع احکام مرگ می‌شود.

گارلند در یادداشتی برای مقام‌های ارشد آورده است: وزارت دادگستری آمریکا باید مطمئن شود که همه در سیستم قضایی عدالت کیفری فدرال نه تنها از حقوق تضمین شده توسط قانون اساسی و قوانین ایالات متحده برخوردار شده بلکه با آنها رفتار عادلانه و انسانی نیز می‌شود. این تعهد در موارد پرونده‌های مربوط به حکم اعدام از قابلیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

نگرانی‌های جدی درباره ادامه استفاده از حکم مرگ در سراسر کشور بیشتر شده و چنین مساله‌ای، مطالعه و ارزیابی دقیق از سوی قانونگذاران را می‌طلبد.

در دوران ترامپ 13 مورد حکم اعدام فدرالی صورت گرفت که چند مورد از آنها درست چند روز پیش از پایان ریاست جمهوری وی انجام شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها