«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| آشنایی 2 همکار در دستشویی باعث نجات جان همسرانشان شد!

2 زن کارمند که کاملاً اتفاقی در دستشویی اداره با یکدیگر آشنا و سپس دوست شده بودند هر یک زمینه‌ساز نجات جان همسر دیگری شدند.

دور دنیا| آشنایی 2 همکار در دستشویی باعث نجات جان همسرانشان شد!
کد خبر: 500991
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 2 زن کارمند که کاملاً اتفاقی در دستشویی اداره با یکدیگر آشنا و سپس دوست شده بودند هر یک زمینه‌ساز نجات جان همسر دیگری شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ان‌بی‌سی خبر داد: مرکز خدمات بهداشتی کودکان آتلانتا در ویدئویی پرده از ملاقاتی تصادفی بین 2 کارمندش برداشت که منجر به نجات جان 2 انسان دیگر شد.

بر اساس روایتی که از این داستان صورت گرفته، سوزان آلیس و تیا ویمبوش بیش از یک دهه بود که در این مرکز همکار بودند، اما آشنایی خاصی با یکدیگر نداشتند.

گرچه هر دوی آنها از مشکلات همسر دیگری و نیازش به پیوند کلیه اطلاع داشتند، اما از مشروح ماجرا و مشکلات مربوط به آن بی‌خبر بودند تا اینکه کاملاً اتفاقی در دستشویی اداره با هم برخورد کردند.

این 2 که کاملاً تصادفی در دستشویی به یکدیگر رسیده بودند حال همسر دیگری را از هم پرسیدند. گرچه این گفت‌وگو بسیار سریع و گذرا بود اما به گفته آنها، باعث شد جان 2 نفر دیگر نجات پیدا کند.

تنها بعد از چند پرسش و پاسخ سریع و کوتاه 2 زن متوجه شدند که گروه خونی تیا با گروه خونی «لانس» همسر آلیس مطابقت دارد و گروه خونی آلیس هم با گروه خونی «رادنی» همسر تیا سازگاری دارد.

ویمبوش در این باره می‌گوید: بعد از این گفت‌وگو ناگهان این‌‌ ایده به ذهنم خطور کرد که ما می‌توانیم به همدیگر کمک کنیم و به مشکل 2 خانواده پایان دهیم، پس من فوراً با رادنی تماس گرفتم و این ایده را با او در میان گذاشتم.

اینجا بود که 2 همکار برای نجات جان همسر همکار خود وارد پروسه آزمایش برای مبادله کلیه شدند و صلاحیت هر دوی آنها برای اهدای کلیه به رادنی و لانس در اکتبر گذشته از سوی پزشکان تایید شد.

ابتدا قرار بود پیوند کلیه دسامبر 2020 انجام شود، اما رادنی به دلیل مشکلات جسمی ناشی از این بیماری در بیمارستان بستری شد.

عمل جراحی یک بار دیگر هم به دلیل ابتلای سوزان به کووید-19 به تعویق افتاد تا اینکه 19 مارس این عمل انجام گرفت و بدین ترتیب این 2 همکار کلیه‌های خود را به همسران یکدیگر اهدا کردند.

هر 2 آنها در دوره نقاهت بعد از عمل در اتاق‌های مجاور در یک طبقه از بیمارستان بستری شده بودند و اکنون نیز این اهدای کلیه باعث گسترش دوستی بین آنها شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها