کد خبر: 501011
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۰۷:۳۲:۵۱
| |

تجربه یک آرامش موسیقایی در روزهای سخت/ تاریخ موسیقی را ورق زدیم

آلبوم «ابریشم» با هنرمندی مهشید گل زرد، سارنگ جابری و مرتضی مدرسی در ژانر موسیقی کلاسیک پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت.

تجربه یک آرامش موسیقایی در روزهای سخت/ تاریخ موسیقی را ورق زدیم
کد خبر: 501011
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۰۷:۳۲:۵۱

اعتمادآنلاین| «ابریشم» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده است که با هنرمندی مهشید گل زرد نوازنده ویولن، کیانا فاطمی‌فر نوازنده فلوت، سارنگ جابری نوازنده گیتار و مرتضی مدرسی نوازنده گیتار شنیدنی شد.

به گزارش مهر، این در حالی است که سپهر سعیدی گرافیک و آرت ورک، رضا اسدپور صدابردار، نادیا بزرگان نقاشی روی جلد دیگر عوامل اجرایی اثر را تشکیل می‌دهند.

موتیف کوچک‌ترین واحد معنادار موسیقی؛ آنسامبل موتیف فعالیت خود را در سال 97 آغاز کرد. هدف این گروه اجرای رپرتوار موسیقی کلاسیک از دوره‌های مختلف است. تمامی قطعات این آلبوم توسط دو نفر از اعضا مخصوص آنسامبل موتیف تنظیم شده است.

از دیگر خصوصیات مهم این آنسامبل می‌توان به خاص بودن رنگ صوتی و ایجاد فضایی متفاوت اشاره کرد. رسیدن به مرحله ضبط و انتشار اولین آلبوم کاری بسیار و دشوار و البته لذت بخش بود. در انتخاب رپرتوار تاریخ موسیقی را ورق زدیم و در زمان سفر کردیم.

اولین قطعه «آوه ماریا» اثر جولیو کاچینی مربوط به اواخر رنسانس و اوایل باروک است. سپس به دوره رومانتیک و عصر شوبرت می‌رویم و مومنت موزیکال شماره 3 را خواهیم شنید.

به زمان حال سفر می‌کنیم و با آهنگساز جوانی آشنا می‌شویم از ایسلند به نام اولافور آرنالدز و سپس با آهنگساز بزرگ مجارستان بلابارتوک همراه می‌شویم و حرکات آیینی رومانیایی او را می‌شنویم.

در انتها نیز یک دوئت زیبا از انریکو گراتادوس را خواهیم شنید. ما در راه رسیدن به این مسیراز تجربیات استادان گرانقدری استفاده کردیم که بسیار از آنها آموختیم و خواهیم آموخت.»

آلبوم «ابریشم» از آنسامبل موتیف با مجوز شماره 13996224 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت در کتابخانه ملی 33377 با قیمت 40 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها