کد خبر: 501030
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۰۸:۰۶:۵۱
| |

معاون وزیر صمت مطرح کرد:

افزایش دو برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی/ تخفیف 50 درصدی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: برای کسانی که در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم زمین می‌گیرند، 50 درصد تخفیف قائل می‌شویم تا مشوقی برای سرمایه‌گذاری باشد.

افزایش دو برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی/ تخفیف 50 درصدی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم
کد خبر: 501030
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۰۸:۰۶:۵۱

اعتمادآنلاین| علی رسولیان در مورد وضعیت شهرک‌های صنعتی در مناطق مرزی اظهار کرد: بخشی از این موضوع که به ما مربوط می‌شود تامین زیرساخت است تا فعالین اقتصادی وارد کار شوند. تقریبا در همه شهرهای مرزی سعی کردیم که شهرک‌های صنعتی ایجاد کرده و و زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز را فراهم کنیم. علاوه بر این برای کسانی که در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم زمین می‌گیرند، 50 درصد تخفیف قائل می‌شویم تا مشوقی برای سرمایه‌گذاری باشد.

به گزارش ایلنا، وی در ادامه افزود: ولی ممکن است این مشوق به تنهایی باعث سرمایه‌گذاری نشود و مسائل بانکی و مالیاتی باید آن را تکمیل کنند، همه این موارد باید در کنار هم باشند تا سرمایه‌گذاری شکل بگیرد. الان در منطقه ویژه بانه همه متقاضی سرمایه‌گذاری هستند و واحدهای بسیار خوبی نیز شکل گرفته است.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تاکید بر لزوم ایجاد مشوق‌های بیشتر از طرف دیگر نهادها بیان کرد: برخی استان‌ها مانند کهکیلویه و بویراحمد در سرمایه‌گذاری رشد زیادی نکرده است. از همین روی منابع مالی بسیار خوبی را اختصاص می‌دهیم و عمده منابع خود را به استان‌های محروم تزریق می‌کنیم. با این حال نیاز به مجموعه‌ای از مشوق‌ها وجود دارد تا سرمایه‌گذاری شکل بگیرد چراکه سرمایه‌گذار به دنبال منافع اقتصادی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت شهرک‌های صنعتی در مناطقی که در آنها کولبری وجود دارد گفت: کاهش کوبری نیاز به فاکتورهای دیگری هم دارد اما توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق مرزی به ویژه بانه تاثیر خوبی بر تولید داشته است.

رسولیان در مورد تاثیر تحریم‌ها بر صنایع کوچک تصریح کرد: تحریم‌ها بر مبادلات تجاری کشور و بنگاهی تاثیر داشته و هزینه‌های بنگاه‌ها را زیاد کرده، شکی در آن نیست و نمی‌توان گفت تحریم هیچ تاثیری نداشته است. اما تحریم‌ها از طرف دیگر عمق داخلی‌سازی ما را افزایش داده یعنی دولت از این محدودیت استفاده و ممنوعیت‌هایی برای ورود 2500 قلم کالا به کشور ایجاد کرده که باعث افزایش عمق داخلی‌سازی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: الان ما با دوبرابر شدن واگذاری زمین مواجه می‌شویم یعنی تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها افزایش پیدا کرده و ادامه این روند حتما منجر به افزایش تولید خواهد شد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: رشد صنعتی کشور در سال گذشته تقریبا به 8 درصد رسید. این در شرایطی است که در دنیا کرونا شیوع پیدا کرده، رشدهای اقتصادی جهان را تا زیر صفر کشانده و ما نیز با تحریم مواجه بودیم. بنابراین رشد 8 درصدی صنعت بسیار امیدوارکننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها