محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا:

برای داشتن ایران قدرتمند نمی‌توان هیچ جناح سیاسی را طرد کرد / رفتار آقایان رئیسی و اژه‌ای دلخواه اصولگرایان تندرو نیست

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت: مسئولان ارشد کشور به درستی به این نتیجه رسیده‌اند که برای داشتن ایران قدرتمند نمی‌توان هیچ جناح سیاسی را طرد کرد. مقطع کنونی زمان مناسبی است برای محک زدن این واقعیت که حتی منتقدان تند را باید زیر خیمه نظام نگاه داشت.

برای داشتن ایران قدرتمند نمی‌توان هیچ جناح سیاسی را طرد کرد / رفتار آقایان رئیسی و اژه‌ای دلخواه اصولگرایان تندرو نیست
کد خبر: 501073
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا به تماس دفتر رئیسی و اژه ای با برخی چهره های سیاسی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مهاجری در یادداشتی تلگرامی نوشت:

آنگونه که برخی اصحاب سیاست و رسانه خبر داده‌اند، از سوی دفتر آقای ابراهیم رئیسی - رئیس جمهور منتخب - با آنها تماس گرفته اند و خواسته‌اند که اگر نظر ، پیشنهاد، انتقاد و پیامی دارند از طریق یک خط مستقیم منتقل کنند.

گویا آقای محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضاییه هم تدبیر مشابهی اندیشیده و تماسهایی با افراد مختلف گرفته شده است.

تا کنون چندتن از افرادی که با آنها تماس گرفته شده،موضوع را رسانه‌ای کرده اند و چنین بر می‌آید که آنها از این ایده پشتیبانی کرده‌اند.

اینکه خروجی چنین ارتباطی چه خواهد شد و آیا یک امر تشریفاتی است یا واقعا منشا تاثیر خواهد بود، در آینده مشخص می‌شود اما به نظر می‌رسد کاری که صورت گرفته، در داوری اولیه می تواند مثبت باشد.

عجالتا از نتایج آتی و احتمالی اقدام یادشده عبور کرده و به یک نکته پیشینی اشاره می‌کنم:

اقدام آقایان رئیسی و محسنی اژه‌ای نباید به مذاق بخش پرقدرتی از جناح اصولگرا خوش بیاید. همین دوسه نفری که با آنها تماس گرفته شده از نگاه تندروهای اصولگرا، از مصادیق "اصحاب فتنه"،"غیرخودی"،"جریان استحاله"،"طلحه و زبیر"، "نفوذی" ، "ضدنظام" و ... به شمار می‌روند و بارها از سوی رسانه های منتسب به این جریان به بدترین وجه مورد حمله و اهانت قرار گرفته اند.

پس قاعدتا رفتار آقایان رئیسی و اژه‌ای نمی تواند دلخواه آنان باشد و باید بزودی منتظر واکنش های تند این گروه باشیم. پاسخ به این واکنش ها می تواند راهبرد جدید روسای دو قوه را روشن کند.

فعلا خوشبینانه ترین فرض آن است که مسئولان ارشد کشور به درستی به این نتیجه رسیده اند که برای داشتن ایران قدرتمند نمی‌توان هیچ جناح سیاسی را طرد کرد. مقطع کنونی زمان مناسبی است برای محک زدن این واقعیت که حتی منتقدان تند را باید زیر خیمه نظام نگاه داشت زیرا برخوردهای سلبی و بگیر و ببند و تخطئه، چیزی به سرمایه کشور اضافه نمی کند.

باید منتظر ماند تا نتیجه این رویکرد روشن شود. هم از سوی دو قوه مجریه و قضاییه و هم از سوی چهره‌هایی که از آنها دعوت شده است. هرچه این چهره ها برخوردشان منطقی‌تر، منصفانه‌تر خوشبینانه‌تر و دلسوزانه‌تر باشد،ایرانی همدل‌تر را نشانه می رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها