کد خبر: 501129
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۰:۱۱:۰۰
| |

بررسی رقبای تیم ملی در انتخابی:

دربی غرب آسیا با چاشنی زمین بی‌طرف/ سردرگمی عراق با پاسخ منفی کی‌روش

تیم ملی عراق درحالی دوباره رقیب تیم ملی کشورمان برای انتخابی جام جهانی قطر در مرحله دوم شده است که در زمینه انتخاب سرمربی دچار سردرگمی است و هنوز نتوانسته در این زمینه به جمع بندی برسد.

دربی غرب آسیا با چاشنی زمین بی‌طرف/ سردرگمی عراق با پاسخ منفی کی‌روش
کد خبر: 501129
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 پنجشنبه گذشته در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد. طبق این قرعه کشی شاگردان اسکوچیچ در گروه اول مسابقات با تیم های عراق، کره جنوبی، سوریه، لبنان و امارات رقیب شدند.

شناخته ترین رقیب ایران در این مرحله بدون شک عراق است.

عراق شناخته ترین رقیب ایران

شاگردان اسکوچیچ در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 با عراق در یک گروه قرار داشتند و دو بازی رفت و برگشت با این تیم ها انجام دادند. عراق همیشه رقیبی سنتی برای ایران به شمار می آید و بازی با این تیم همیشه دارای حساسیت های بالا است و برخی هم از ین بازی به عنوان دربی غرب آسیا یاد می کنند.

تیم ملی عراق از سال 2019 با هدایت سرکو کاتانچ اسلوونیایی نتایج قابل قبولی را کسب کرده و این مربی کارنامه موفقی را از خود به جای گذاشته است. فدراسیون عراق به دلیل وضعیت مالی نابه سامان بارها صدای کاتانچ را درآورد و پرداخت های نامنظم باعث شد تا در نهایت این مربی به سیم آخر بزند و از این تیم بعد از صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 جدا شود.

حاصل کار کاتانچ مقابل ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی یک برد با نتیجه 2 بر یک مقابل شاگردان ویلموتس بود و در بازی برگشت با نتیجه یک بر صفر مغلوب شاگردان اسکوچیچ شد.

مشکلات مالی و انقلاب بازیکنان علیه کاتانچ

هرچند در طول دو سال گذشته روی این مربی به دلایل مختلف فشارهای زیادی بود و از سبک بازی این مربی انتقادهای زیادی می شد ولی او موفق شد عراق را به عنوان تیم دوم از گروه ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برساند.

کاتانچ بعد از بازی آخر با ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 مصاحبه تندی انجام داد و دست به افشاگری زد. کلیشه ای ترین حرفی که مربی اسلوونیایی زد این بود: می توانم درباره مربیگری در عراق یک کتاب بنویسم. این حرف نشان می دهد او در طول دو سال گذشته روی نیمکت عراق حاشیه های زیادی برایش رخ داده و به نوعی با دلی پر عراق را ترک کرد.

از مهمترین اتفاقات قبل از آغاز مجدد مسابقات انتخابی جام جهانی به میزبانی بحرین سرکشی 8 بازیکن ملی پوش باشگاه الشرطه از سرمربی تیم ملی عراق بود. بازیکنان الشرطه بدون اجازه اردوی تیم ملی را ترک کردند و در نهایت بعد از حضور در جام حذفی به همراه تیم باشگاهیشان با میانجگری مسئولان فدراسیون به اردو برگشتند. این شکاف بزرگ میان کاتانچ با بازیکنان به وضوح مشخص بود و سرمربی اسلوونیایی بعد از بازی با ایران و به نوعی آخرین بازیش با عراق به این اقدام بازیکنان اعتراض کرد و سکوتش را شکست.

عراق بدون سرمربی و سردرگم بعد از دست رد کی روش

اختلاف با بازیکنان اصلی تیم ملی و عدم پرداخت حقوق 6 ماه گذشته برای جدایی کاتانچ از تیم ملی عراق کافی بود. این مربی اسلوونیایی با فراز و نشیب های بسیار زیاد در نهایت علیه فدراسیون عراق به فیفا شکایت کرد تا مطالباتش را کسب کند.

فدراسیون فوتبال عراق این روزها به دنبال جایگزینی مناسب در زمان محدود پیش رو است تا بتواند بار دیگر با ایران در مقطعی حساس تر رقابت کند. کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی کشورمان به عنوان یکی از گزینه های هدایت عراق مطرح شد ولی سرمربی پرتغالی پیشنهاد عراقی ها را رد کرد.

عراق یکی از رقبای بلاتکلیف ایران به همراه سوریه برای انتخاب سرمربی جدید است. وضعیت مالی بد فدراسیون این کشور باعث شد تا کاتانچ از این تیم برود و آوردن یک سرمربی بزرگ خارجی روی نیمکت عراق هزینه زیادی دارد و به نظر می رسد تعلل فدراسیون فوتبال این کشور در انتخاب سرمربی جدید به دلیل مشکلات مالی باشد.

امتیاز اسکوچیچ شناخت خوب از عراق

از نکات مثبت همگروه شدن تیم ملی کشورمان با عراق این است که اسکوچیچ به دلیل بازی آخرش در مرحله دوم انتخابی شناخت خوبی از این تیم دارد و بازیکنان تیم ملی نیز می دانند مقابل چه بازیکنانی قرار می گیرند. این شناخت کامل به نوعی استرس بازیکنان و کادرفنی را کاهش می دهد و می تواند در کسب نتیجه مطلوب به تیم ملی کمک کند.

عراق محکوم به بازی در زمین بی طرف

یکی از اتفاقات مثبت که در نهایت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا اعلام کرد انصراف از برگزاری بازی ها به صورت متمرکز بود. طبق اعلام فیفا بازی ها به صورت رفت و برگشت در زمین های تیم های ملی برگزار می شود. طبق آخرین اخبار منتشر شده عراق و سوریه به دلیل شرایط نامساعد کرونایی در کشورشان نمی توانند از رقبا در این مرحله میزبانی کنند و باید در زمین بی طرف از تیم های رقیب از جمله ایران میزبانی کنند.

در صورت تایید نهایی برگزاری بازی های عراق در زمین بی طرف این تصمیم می تواند به نفع شاگردان اسکوچیچ باشد چون بازی در زمین بی طرف برگزار می شود و فشار زمین خانگی و شرایط مناسب برای عراقی ها فراهم نمی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها