کد خبر: 501137
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۰:۲۷:۲۲
| |

بیژن ذوالفقارنسب از قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی می‌گوید

خوب شد با استرالیا هم‌گروه نشدیم

صبح پنجشنبه به وقت تهران قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا برگزار شد. در این قرعه‌کشی تیم ایران در سید یک به همراه ژاپن قرار داشت و به این بدان معنا بود که امکان هم‌گروهی این دو تیم وجود ندارد. بعد از اینکه داتو ویندسور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا یک به یک قرعه‌ها را در آورد و رسید به گلدان آخر و جایی که باید از بین ایران و ژاپن انتخاب می‌کرد، طرفداران فوتبال در ایران برای چند لحظه میخکوب شدند.

خوب شد با استرالیا هم‌گروه نشدیم
کد خبر: 501137
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۰:۲۷:۲۲

اعتمادآنلاین| انتخاب آقای دبیرکل می‌توانست ما را بفرستد به گروه یک جایی که کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان حضور داشتند یا ممکن بود بفرستد به گروه دو یعنی جایی که استرالیا، عربستان، چین، عمان و ویتنام قرار گرفته بودند که روی کاغذ گروه سخت‌تری به نظر می‌رسید. در نهایت با اندکی چاشنی شانس تیم ایران راهی گروه یک شد و حریفانش را برای رسیدن به جام جهانی قطر در آخرین مرحله شناخت.

به گزارش اعتماد، دکتر بیژن ذوالفقارنسب، مربی سابق تیم ملی و کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با اینکه آیا ما در گروه آسان‌تری قرار گرفتیم، به روزنامه اعتماد گفت: «به نظرم ساده‌نگری است که ما از روی این دو گروه بگوییم گروه ما سخت است یا آسان یا کاش فلان حریف در گروه ما بود یا فلان حریف نبود. تمام تیم‌هایی که به این مرحله رسیدند از توانمندی و قابلیت فوتبالی ویژه‌ای برخوردار هستند. در اصل در فوتبال هیچ تیمی از قبل برنده نیست و همه‌ چیز در میدان مسابقه رقم می‌خورد.» ذوالفقارنسب ادامه داد: «گروه ما گروه خوبی است. هرچند تعدادی تفکرات و ذهنیاتی دارند اما من می‌گویم نتایج مسابقه فقط در زمین فوتبال مشخص می‌شود. شرایط تیم در آن روزی که وارد زمین می‌شود، اینکه از چه میزان آمادگی برخوردار است تا اینکه از چه میزان امکانات آماده‌سازی استفاده کرده یا چه اندازه اردوهای قابل قبول و استاندارد برگزار کرده و به چه میزانی اطلاعات از حریفانش به دست آورده، تاثیرگذار است.»

مربی سابق تیم ملی در مورد اینکه تیم ایران اغلب با همسایه‌های مرزی‌اش هم‌گروه شده و آیا این به نفع ماست یا خیر، گفت: «فاصله بین تهران و کشورهایی که قرار است با آنها بازی کنیم مساله بسیار مهمی است. خیلی خوب شد با استرالیا بازی نداریم. چون مسافت خیلی زیاد است. یا چین و ژاپن و ویتنام. 4 تیم از هم‌گروهی‌های ما یعنی امارات، عراق،سوریه و لبنان همگی همسایه ما هستند. این یک امتیاز است. ولی این به لحاظ فوتبالی قابل ارزیابی نیست.» ایشان افزود: «برای دوران آماده‌سازی امیدوارم فدراسیون بتواند اردوهای مناسبی را به تناسب وضعیت اقلیمی کشورهایی که باید با آنها بازی کنیم، تدارک ببیند. بازی‌های تدارکاتی باید به تعداد کافی داشته باشیم. هر بازی باید اهدافی را در پیش داشته باشد. مثلا ما بازی داریم با کشوری مثل عربستان. باید با تیم‌هایی بازی داشته باشیم که ویژگی‌هایی مثل عربستان داشته باشند. کسانی که کارشناسان آنالیز هستند به خوبی درک می‌کنند که منظورم چیست. در این زمینه فدراسیون فوتبال کارگرو‌ه‌های استانداردی را پیرامون تیم به وجود بیاورد تا بتوانیم از این مرحله هم به خوبی بالا برویم.»

کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به اینکه برخی می‌گویند ما همیشه کره و امارات را برده‌ایم و مشکلی از این بابت نداریم، گفت: «من موافق این نظریه نیستم. کمتر از یک‌سال قبل ما به عراق باختیم. به کره هم کم نباختیم. اصلا نتایج دور را باید فراموش کرد. تیم باید با اقتدار کارش را انجام دهد. خصوصا اینکه ما بازیکنان بسیار خوبی داریم که در اروپا شاغل هستند. نوع بازی، زندگی و استراحت آنها هم باید از طریق کارگروه فنی تیم ملی رصد بشود. آنها همیشه باید در جریان باشند و کادرفنی از شرایط آنها آگاه باشد. بازیکنان ویژه‌ای در اروپا داریم که در موفقیت ما در منامه بسیار بسیار اثرگذار بودند. در مجموع بسیار سخت است که بگوییم اگر کره جنوبی را ببریم، رفتیم بالا. همین سوریه به یاد دارم یکی، دو بار خیلی تیم ما را آزار داده است. همه حریفان را باید جدی گرفت و هر بازی باید حکم فینال را داشته باشد.»

بیژن ذوالفقارنسب در پایان با اشاره به منطقی بودن ابقای اسکوچیچ در این مقطع زمانی گفت: «به نظرم با توجه به وضعیت زمانی و نداشتن مربی مورد تایید جامعه فوتبال، یعنی کسی که اشراف خوبی به فوتبال منطقه داشته باشد، همین ادامه کار آقای اسکوچیچ بهترین و مناسب‌ترین تصمیم بود که گرفته شد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها