کد خبر: 501140
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۰:۳۱:۰۰
| |

مسئول عراقی:

اربیل با خروج نظامیان بیگانه از خاک عراق مخالف است

به‌ رغم مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، یک مقام عراقی خبر داد که اربیل مخالفت خود را با خروج نظامیان آمریکایی ابراز داشته است.

اربیل با خروج نظامیان بیگانه از خاک عراق مخالف است
کد خبر: 501140
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۰:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مقام مسئول عراقی خبر داد که اربیل رسما با درخواست بیرون راندن نیروهای ائتلاف آمریکایی از خاک عراق مخالفت کرده است و بر بقای نظامیان بیگانه در منطقه کردستان عراق پافشاری دارد.

به گزارش فارس، این مقام عراقی که هویتش فاش نشد، در گفت‌و‌گو با روزنامه «العربی الجدید»‌ خبر داد که دولت منطقه کردستان عراق و برخی سران سیاسی این منطقه به آمریکایی‌ها خبر دادند که بر بقای آن‌ها در عراق پافشاری دارند.

بر اساس گزارش امروز (شنبه)‌ این روزنامه چاپ لندن، این مقام عراقی، اضافه کرد که سران کردستان عراق و گروه‌های سیاسی بر «اهمیت تداوم حضور و حمایت آمریکا و برخی دیگر از کشورها مانند فرانسه، انگلیس، استرالیا در قالب نیروهای ائتلاف به منظور حمایت از پیشمرگه و آماده‌سازی نظام امنیتی در این منطقه بالاجماع توافق نظر دارند».

مقامات منطقه کردستان عراق علت این پافشاری را به عملیات‌‌های ترکیه و فعالیت‌های شبه‌نظامیان «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) و تهدیدات برخی گروه‌های مسلح مستقر در مرزهای این منطقه گره زده‌اند و طبق گفته مقام عراقی مذکور حضور آمریکا را نه فقط عامل توازن امنیتی بلکه عامل توازن سیاسی قلمداد کرده‌اند.

وی همچنین اظهار داشت که شاید برخی سیاستمداران و گروه‌های مسلح در این خصوص وارد بحران جدیدی با اربیل شوند به‌ویژه آنکه بغداد از شمار دقیق نیروهای بیگانه در منطقه کردستان اطلاعی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها