کد خبر: 501217
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۲:۳۹:۵۹
| |

ولی‌عهد نه؛ برادر ولی‌عهد سعودی عازم آمریکا می‌شود

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره مخالفت واشنگتن با سفر ولی‌عهد سعودی به آمریکا، رسانه‌ها گزارش کردند، برادر ولی‌عهد، معاون وزیر دفاع، برای رایزنی درباره مسائل مهم منطقه از جمله پرونده هسته‌ای ایران عازم واشنگتن می‌شود.

ولی‌عهد نه؛ برادر ولی‌عهد سعودی عازم آمریکا می‌شود
کد خبر: 501217
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۲:۳۹:۵۹

اعتمادآنلاین| «خالد بن سلمان آل سعود»‌ معاون وزیر دفاع عربستان سعودی، هفته آینده،‌ به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، امروز (شنبه)، به نقل از روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت احتمال می‌رود خالد بن سلمان که پیشتر نیز به عنوان سفیر عربستان سعودی در آمریکا فعالیت داشته، با مقامات ارشد کاخ سفید، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع واشنگتن از جمله «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت‌و‌گو کند.

بر اساس این گزارش، چند موضوع در دستور کار سفر برادر کوچک ولی‌عهد سعودی به آمریکا وجود داد که از جمله آن می‌توان به مسائل امنیتی در عراق و سوریه، میانجیگری برای آتش‌بس در یمن، وضعیت در فلسطین اشغالی و نگرانی ریاض درباره مذاکرات دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با ایران درباره برنامه هسته‌ای اشاره کرد.

با این حال، برخی مقامات گفتند که احتمال نمی‌رود برادر کوچک ولی‌عهد سعودی با «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا دیدار داشته باشد.

تا امروز، خالد بن سلمان عالی‌ترین مقام سعودی خواهد بود که از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن، به آمریکا سفر می‌کند چرا که محمد بن سلمان ولی‌عهد هنوز نتوانسته موافقت واشنگتن برای سفر به آمریکا را بگیرد. برخی منابع عربی اخیرا گزارش دادند، «محمد بن سلمان»‌ در تلاش است تا با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و گفت‌و‌گو کند؛ اما دولت آمریکا با این دیدار موافقت نمی‌کند.

منابع مذکور در این خصوص خبر داده بودند که شورای وزیران سعودی که «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در رأس آن قرار دارد، خواستار تخصیص بودجه برای فراهم کردن زمینه دیدار جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با پسرش محمد بن سلمان شده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها